Meerdere Timers in 1 Excel tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn78m

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Bekijk bijlage Timer in Excel 1.xlsMet dank aan Youtube is het mij gelukt om een timer in Excel te maken,
echter was het doel om meerdere timer in 1 tabblad te maken.
Dit brengt echter voor een groentje als ik problemen met zich mee.

wie kan mij vertellen hoe ik meerdere timers kan maken,
zie bijlage als voorbeeld van mijn opzet Bekijk bijlage 242857

Doel is dus dat de teller in B7 ook gaat werken, uiteindelijk wil ik zo 10-15 tellers gaan bouwen in 1 tabblad.

alvast bedankt voor de hulp,

Laatst bewerkt:
Er zit nu geen enkele timer in het document dat je bijgevoegd hebt.

Als je gaat stoeien met VBA dan moet je er wel aan denken dat je vanaf XL-2007 het bestand moet opslaan als xlsm of xlsb. Anders is al het werk voor niets geweest.;)

Bekijk bijlage Timer in Excel 1-1.xls

Tip:
Geef je objecten een juiste naam in plaats van de standaard door Excel toegekende naam.
CommandButton1 noem je bijvoorbeeld Timer1_start en CommandButton2 dan Timer1_stop.
Timer1_start laat je dan de routine StartTimer1 aanroepen die weer NextTick1 aanroept.
Timer1_stop roept dan StopTimer1 aan.
Denk er wel aan dat een button niet dezelfde naam mag hebben als een routine in je code.

Als je met 15 timers gaat werken zijn dat al 30 buttons en hou je zo een veel beter overzicht.
De verschillende routines per timer zet je in hun eigen module.
In het bijgevoegde document is dat al geregeld voor twee timers.
Er zijn dus ook 2 modules: Timer1 en Timer2

Laatst bewerkt:
Het ziet er super uit en werkt, enorm bedankt voor de hulp. ik moet echter nog wel rustig gaan uitzoeken hoe ik nu de derde moet maken enz, want dat is nog niet gelukt.

Dat zou toch simpel moeten zijn met het voorbeeld dat ik gaf. Succes :)

Ik ben er nog even mee aan het spelen geweest en heb wat verbeteringen aangebracht. Het scheelt een knop en dus ook een routine per timer en tevens staat het TakeFocusOnClick attribuut van de knopjes op False, wat een rustiger beeld geeft.

Ook volgt er geen foutmelding meer als de teller op 00:00:00 staat. De koppelcel voor de textbox is nu niet meer zichtbaar. De cellen boven de knop zijn samengevoegd en gecentreerd. De cellen achter de tekstbox en achter de knop hebben nu dezelfde kleur als de achtergrond van de tekstbox. De tekstbox heeft geen kader meer.
Bekijk bijlage Timer in Excel 1-1.xls

Laatst bewerkt:
Hallo,

Misschien een timer die voor jullie interessant kan zijn. Deze is ooit gemaakt door alphamax, ten tijde van Worksheet.nl.
Ik stelde toen ook een vraag i.v.m. een timer en dit was het wel zeer knappe resultaat.

Hopelijk kan je hier iets uit gebruiken.

M.v.g.
Marc

Bijlagen

Da's een hele mooi inderdaad maar naar ik verwacht veel te uitgebreid qua functionaliteit voor wat Martijn nodig heeft. Daarnaast zou het een hels karwei zijn om de code aan te passen als je er daar 15 van zou willen gebruiken in hetzelfde werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan