Meerdere (vage) problemen met Optiarc 5170A

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychokai

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Ok here goes,

Het 1e vage is, ik heb maar 1 dvd/rw drive maar bij deze computer geeft ie er 2 aan D: en E: maar ze zijn het zelfde :S probeer er 1 weg te krijgen maar tot op heden niks gelukt.

Verder staat er bij eigenschappen dat het een cd-rom is, maar wanneer ik er een dvd in plaats en ik doe verkennen leest ie em wel.

Brandprogramma's zien niet eens een drive als ik er niks in heb zitten, doe ik er een geschreven dvd in, leest ie em zegt ie dat ik er een lege in moet doen, doe ik er een lege van hetzelfde merk in dan zegt ie dat ie niet kan schrijven.

Word knettergek van dit ding.

Iemand die wat meer geduld heeft?:p

:thumb:

Probeer eens de software van het apparaat te verwijderen en opnieuw te installeren (Start-Instellingen-Configuratiescherm-Systeem-Hardware-Apparatenbeheer-Installatie ongedaan maken) en vervolgens de PC herstarten. Dan zou de software opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Mogelijk wel de Windows-install CD bij de hand houden.

eigenschappen deze computer gaat sneller but anywayz, het heeft weinig geholpen, nu zie ik voor de D: hetzelfde icoontje als me harde schijf met een grote rode vraagteken en geeft lokaal station aan.

E: leest wel me audio cd maar nog steeds geen dvd station of willen branden.

Stond er nog iets bij apparaten beheer bij dit device over de werking, in apparaat-status (dat ie herkend werd en alles ok was)?

Kijk ook eens in de system logfile of daar wellicht een relevante boodschap staat over dit device?

Dit apparaat werkt correct.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser te starten, als u problemen hebt met dit apparaat.

kan voor de rest niks bijzonders geven, snap ook niet dat ie em dubbel aangeeft en dat 1 er van nu in een lokaal station is veranderd met een rode ?

Het enige dat ik nu nog kan bedenken (en ik zou doen als ik het ding hier had) de DvD-player in een andere PC stoppen en zien wat er dan gebeurt (doet ie het daar ook niet dan is de DvD-player kaduk) of vice versa, een Dvd-player waarvan je zeker weet dat ie het goed doet in de PC stoppen waar die het nu niet goed doet en zie of die het dan wel goed doet (doet ie het ook niet goed, dan ligt het aan de PC; moederbord of Windows.).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan