• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere variabele financi�le bronnen dekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelentie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2013
Bekijk bijlage bronnen etc.xlsxBeste Lezer,

Ik loop me sinds een paar weken ongans te zoeken naar een oplossing voor de volgende Excel 2010 vraag:

Er is een rijtje financi�le bronnen B5 t/m B11 (zie de bijgesloten sheet).
Daarnaast zijn er een aantal kosten E5 t/m E8, die door de bronnen gedekt dienen te worden.

Bronnen worden van-boven-naar-beneden aangewend voor het dekken van de kosten. De kosten worden ook in volgorde van-boven-naar-beneden afgedekt (door de financi�le bronnen).
Financi�le bronnen en kosten zijn beiden variabel - het kan dus best zijn dat een 'grote' bron in cel B5 de kosten in E5 ruim dekt - het restant (B5-E5) verschijnt dan in corresponderende cel in kolom H.
Ook kan een kostenpost = 0 voorkomen, dan is de volgende/daarondergelegen kostenpost aan de beurt.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen - bij voorbaat heel hartelijk dank!

PS Het zou goed kunnen dat ik tot-nu-toe geen oplossing heb kunnen vinden, omdat ik niet de juiste vraag-omschrijving weet te bedenken - heb het zowel in NL als in Engels geprobeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan