Meerdere velden tabel automatisch invullen via formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begrijp volkomen wat je bedoelt maar een historie is echt niet nodig.
Dit dient enkel ter planning. Bestellingen verwerken en facturen komen uit een bestaand boekhoudsoftware.
Maar ik probeer dit even. Alleen weet ik niet hoe je zoiets programmeert in de knop enzo.
Ik heb dus een tabel "Planning" waarin ik die records opsla. Daarnaast de tabel met alle artikelen in. Een query zoekt dan de bijhorende omschrijving en mijn rapport is op die query gebaseerd.
Dus wanneer ik een volgende planning maak, 2x per week, dan verwijder ik alle records via het formulier en herbegin ik met nieuwe lege records/tabel.
Enfin zien wel. Als het maar dit is dat ik nog hoef te doen, records manueel te verwijderen.

Dank voor die voor formule. Die Int en die +1 is wel mooi en goed gevonden.
Had hier nog niet aan gedacht.

Mercikes

Ik snap niet helemaal wat je probleem is met het rapport; blijkbaar heb je nu een query die de juiste records uit je tabel filtert. Dan ben je er toch al? Want hoe vul je anders de tabel Planning? En mocht je die leeg willen maken: een Verwijderquery is zo'n beetje de meest simpele die je kan maken ;)

Ja niet altijd even makkelijk uit te leggen hé

Wat betreft die formule. Is dit voor in de Query of moet ik die ergens anders invullen. Formulier ofzo ?

Die formule kun je het beste op een formulier zetten in een apart tekstvak of zo. Als je de waarde wilt opslaan in een tabel dan moet je hem laten berekenen op de gebeurtenis <Na bijwerken> van het tekstvak Aantal bijvoorbeeld.
Omdat het in principe een gegeven is dat je altijd kunt berekenen, is een query ook een prima plek; we proberen meestal om gegevens die je kunt herleiden niet op te slaan in de database.

Is me gelukt.
Toegevoegd aan de query.

Maar probleempje ontdekt in formule.

Aantal : 1050
Verpakking : 150
Resultaat : 8 terwijl 7 dozen genoeg is.

hmmmm geraak er niet uit....

Laatst bewerkt:
Afrondingspbrobleempje... je moet denk ik een IIF toevoegen aan het geheel. Ik weet niet precies wat je hebt gemaakt, maar je krijgt dan iets als:
Code:
IIF(Int([Besteld]/[Aantal])=[Besteld]/[Aantal];[Besteld]/[Aantal];Int([Besteld]/[Aantal])+1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan