Hoi,
ik ben nieuw op dit forum en beperkt bekend met VBA. Maar de interesse is er. :shocked:
Ik heb ontdekt hoe ik de kleur van een vorm (cirkel) in Excel kan wijzigen op basis van een celwaarde.
Punt is, ik heb niet 1 vorm, maar 8 vormen. Het moet fungeren als een soort stoplichtsysteem. Is de vorm groen, dan illustreert dit dat het betreffende onderdeel voldoende is.
De code hieronder heeft betrekking op een vorm met de naam "Werving_Selectie". Deze wil ik uitbreiden met nog 7 andere vormen waarvan de waarde staat in A2,A3,A4,A5 etc.
Ben heel benieuwd of iemand me hiermee verder kan helpen.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then Exit Sub
If IsNumeric(Target.Value) Then
If Target.Value < 100 Then
ActiveSheet.Shapes("Werving_Selectie").Fill.ForeColor.RGB = vbRed
ElseIf Target.Value >= 100 And Target.Value < 200 Then
ActiveSheet.Shapes("Werving_Selectie").Fill.ForeColor.RGB = vbYellow
Else
ActiveSheet.Shapes("Werving_Selectie").Fill.ForeColor.RGB = vbGreen
End If
End If
End Sub
ik ben nieuw op dit forum en beperkt bekend met VBA. Maar de interesse is er. :shocked:
Ik heb ontdekt hoe ik de kleur van een vorm (cirkel) in Excel kan wijzigen op basis van een celwaarde.
Punt is, ik heb niet 1 vorm, maar 8 vormen. Het moet fungeren als een soort stoplichtsysteem. Is de vorm groen, dan illustreert dit dat het betreffende onderdeel voldoende is.
De code hieronder heeft betrekking op een vorm met de naam "Werving_Selectie". Deze wil ik uitbreiden met nog 7 andere vormen waarvan de waarde staat in A2,A3,A4,A5 etc.
Ben heel benieuwd of iemand me hiermee verder kan helpen.

Code:
If Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then Exit Sub
If IsNumeric(Target.Value) Then
If Target.Value < 100 Then
ActiveSheet.Shapes("Werving_Selectie").Fill.ForeColor.RGB = vbRed
ElseIf Target.Value >= 100 And Target.Value < 200 Then
ActiveSheet.Shapes("Werving_Selectie").Fill.ForeColor.RGB = vbYellow
Else
ActiveSheet.Shapes("Werving_Selectie").Fill.ForeColor.RGB = vbGreen
End If
End If
End Sub