• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere waarden samenvoegen in één cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter SiCe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SiCe

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Ik heb een werkblad met in kolom A een zestal routes, genummerd 1 t/m 6 welke meerdere malen voorkomen met daarachter in kolom B de locatie. Nu wil ik uit deze tabel meerdere locaties ophalen welke bij dezelfde route horen en deze vervolgens op een ander werkblad in één cel achter elkaar plaatsen gescheiden door " - ".
Weet iemand hier de oplossing voor?

Hallo,

=VERT.ZOEKEN(Zoekwaarde; Tabelmatrix; 2; 0) & " - " & VERT.ZOEKEN(Zoekwaarde; Tabelmatrix; 2; 0) & " - "- & enz.

Luc

Daarmee wordt de eerste waarde in de tabel die aan de voorwaarde voldoet herhaald terwijl ik alle unieke locaties met dezelfde route nodig heb.

Dit is inderdaad een probleem wat mij nog niet is gelukt om op te lossen binnen excel zonder het gebruik van een macro. Verticaal zoeken levert altijd namelijk het laatste resultaat van een zoekopdracht op. Wanneer je 2 keer dezelfde celwaarde hebt is die 2de lastig te vinden.

Ik ga nog eens een keer proberen

Laatst bewerkt:
Ik ben er uit. Het is niet echt geweldig mooi, maar het werkt :)

Excel liefhebbers, aanschouw en huiver :cool:

Bijlagen

Heb je hier iets aan?
Op dit forum ontvangen toen ik met een soortgelijk probleem bezig was.

=A2& " " &B2

Ricky

Dat is inderdaad wat luc en ik ook gebruiken, echter het echte probleem zit hem in het vinden van dat routenummer en de plaats er achter.

Nee, dit is niet wat ik zoek. Hierbij moet namelijk de tabel gesorteerd staan op kolom A. Tevens moet ik dan extra kolommen toevoegen.

Extra kolommen toevoegen moet niet uitmaken
we.gif

desnoods zet je het op verbergen.

Voor het niet sorteren kan ik nog iets voelen, maar ik verwacht geen wonderbaarlijke formule. Zal wel via een macro opgelost moeten worden en zelfs dan is het nog makkelijker om gewoon gesorteerd de dingen te hebben staan.

Als het via VB kan is dat ook goed. De lijst staat namelijk niet gesorteerd op routenummer maar op opdrachtgever en ik werk liever niet met verborgen kolommen.
Dus mochten er nog andere oplossingen zijn, graag.

Jan van Asseldonk zei:
Ik denk dat bijgaand voorbeeldje is wat je bedoeld.
Gegevens moeten wel aansluitend staan.
Jan, je maakte per ongeluk een typfoutje, denk ik.
Bijna onderaan in je macro staat:
Range("b4").Value = r6
Die r6 moet uiteraard r3 zijn.
Is dat de vragensteller nog niet opgevallen?

Verder een kleine opmerking: om niet afhankelijk te zijn van het al dan niet leeg zijn van cellen, zou je ofwel aan het begin van de macro kunnen aangeven dat de loop tot de laatste ingevulde cel in kolom A moet gaan, ofwel zou je een for-nextlus kunnen gebruiken, ook tot de laatste ingevulde cel of tot (bijv.) 100. Omdat de celwaarden in kolom A getallen zijn van 1 en 6, zijn die waarden via een for-nextlus ook gemakkelijk in een variabele op te slaan).

franç, dit was me al opgevallen en heb ik ook aangepast. Hoe ziet een for-nextlus eruit? Kan jij me daarbij helpen? En nu we toch bezig zijn: mijn tabel bevat nu ook een kolom C met opmerkingen over de locatie, indien van toepassing. Dit houdt in dat niet achter iedere locatie een opmerking staat. Van de locaties met opmerkingen wil ik op het andere tabblad een overzicht maken per route. Dit houd denk ik in dat er een nieuwe regel ingevoegd moet worden op het moment dat er bij een locatie een opmerking toegevoegd wordt, aangezien het een dynamische tabel is. De lokatie en de opmerking moet hier dan ingevoegd worden. Ik heb een bijlage bijgevoegd zodat het wat duidelijker is.

Bijlagen

Sice, dat ik de for-nextlus noemde was niet omdat daarmee een betere oplossing zou worden verkregen dan die van Jan van Asseldonk (die van Jan vind ik prima!), maar omdat je dan (uitgaande van je eerste vraag waarin je per routenr. het resultaat in 1 cel wilde) de rijnummers zowel op het eerste als tweede blad gemakkelijk in zo'n lus kunt gebruiken (per rij 1 resultaat). Dat is waar ik aan dacht, maar ik heb dat niet uitgewerkt. Het principe van oplossing zou natuurlijk hetzelfde blijven: waar Jan case 1 enz. gebruikt, gebruik je bij een lus bv. het rijnummer. Andere oplossingen om rijen te doorlopen zijn vanzelfsprekend ook mogelijk (do while, do until, while-wend,....).
Nu je het resultaat duidelijk anders wil (niet meer per rij 1 resultaat), is een for-nextlus al niet meer zo vanzelfsprekend, maar het kan natuurlijk nog wel, al zullen er dan meer voorwaarden in komen te staan en dat is minder fraai. Als ik nog tijd vind (voor medio volgende week, want daarna zie je mij hier voorlopig niet terug) wil ik er nog wel eens naar kijken. Maar welke code heb je zelf al geprobeerd? Dan kunnen we daar misschien op voortbouwen.

Zelf heb ik niets geprobeerd ik ben namelijk niet thuis in VB. Alvast bedankt voor je reactie.

Bedankt franç en ook een gelukkig nieuwjaar. Dit is niet helemaal wat ik bedoel want nu krijg ik ook de locaties zonder opmerkingen in de lijst staan waardoor deze onoverzichtelijk en onnodig lang wordt.

:thumb:

Maar zoals nu het resultaat wordt, zo stond het toch precies in je voorbeeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan