Sice, dat ik de for-nextlus noemde was niet omdat daarmee een betere oplossing zou worden verkregen dan die van Jan van Asseldonk (die van Jan vind ik prima!), maar omdat je dan (uitgaande van je eerste vraag waarin je per routenr. het resultaat in 1 cel wilde) de rijnummers zowel op het eerste als tweede blad gemakkelijk in zo'n lus kunt gebruiken (per rij 1 resultaat). Dat is waar ik aan dacht, maar ik heb dat niet uitgewerkt. Het principe van oplossing zou natuurlijk hetzelfde blijven: waar Jan case 1 enz. gebruikt, gebruik je bij een lus bv. het rijnummer. Andere oplossingen om rijen te doorlopen zijn vanzelfsprekend ook mogelijk (do while, do until, while-wend,....).
Nu je het resultaat duidelijk anders wil (niet meer per rij 1 resultaat), is een for-nextlus al niet meer zo vanzelfsprekend, maar het kan natuurlijk nog wel, al zullen er dan meer voorwaarden in komen te staan en dat is minder fraai. Als ik nog tijd vind (voor medio volgende week, want daarna zie je mij hier voorlopig niet terug) wil ik er nog wel eens naar kijken. Maar welke code heb je zelf al geprobeerd? Dan kunnen we daar misschien op voortbouwen.