• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere waarden verticaal zoeken op andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdusee

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2011
Berichten
6
Hey,
Ik heb een formule die verticaal zoekt naar een bepaalde waarde in een kolom en vervolgens meerdere resultaten weer kan geven uit een andere kolom. Vervolgens wordt deze resultaten achter elkaar weergegeven (mits formule wordt gekopieerd, zie tabel klanten)
Deze formule werkt, echter als ik deze wil laten werken vanuit een ander tabje (blad2) die zoekt op blad1, werkt deze niet en zoekt hij op blad2 i.p.v. blad1.

Ik hoop dat er iemand is die weet hoe de formule aangepast moet worden of wellicht een formule kent die wel werkt.

bedankt

(kan op moment geen bestand uploaden krijg foutmelding 500?)

Ik heb het bestand even ergens anders geupload. Je kunt het bestand in ieder geval vanaf onderstaande link downloaden.

EXCELbestand download
 
Laatst bewerkt:
Om dat ik op moment geen bestanden kan uploaden hier de twee formule, 1) werkt goed op het zelfde tabblad, 2) werkt wel echter pakt deze de eigen tab ipv het andere.

1) =IF($G2="";"";IF(ISNUMBER(SMALL(IF($C$1:$C$999=$G2;ROW($C$1:$C$999));COLUMN()-COLUMN($H$2)+1));INDIRECT(ADDRESS(SMALL(IF($C$1:$C$999=$G2;ROW($C$1:$C$999));COLUMN()-COLUMN($H$2)+1);COLUMN($B$1)));""))

2) =IF(Blad1!$G2="";"";IF(ISNUMBER(SMALL(IF(Blad1!$C$1:$C$999=Blad1!$G2;ROW(Blad1!$C$1:$C$999));COLUMN()-COLUMN($A$2)+1));INDIRECT(ADDRESS(SMALL(IF(Blad1!$C$1:$C$999=Blad1!$G2;ROW(Blad1!$C$1:$C$999));COLUMN()-COLUMN($A$2)+1);COLUMN(Blad1!$B$1)));""))


Sorry als het een beetje onduidelijk is, zal het excel bestandje plaatsen zodra ik kan uploaden.


Ik heb het bestand even ergens anders geupload. Je kunt het bestand in ieder geval vanaf onderstaande link downloaden.

EXCELbestand download
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik je vraag begrijp, zie bijlage.
 

Bijlagen

  • wdusee.xls
    40 KB · Weergaven: 150
WHER, bedankt voor je reactie.

De oplossing is in de goede richting, echter is Kolom I in blad 1 niet bruikbaar omdat de formule moet werken over meerdere tabs, nu verwijst hij naar 1 bepaalde tab, aangezien het er nogal wat zijn moet dat anders handmatig aangepast worden.
 
Weet iemand of het ook mogelijk is met VLOOKUP om meerdere waardes weer te geven uit een kolom, maar dat hij de waardes zo weer kan geven als in het zoeken.xlsx.
Net als op blad1, bij artikelnummer 101, dat weer wordt gegeven van E2 tot E7?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan