• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere waarden verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frits Barend

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hallo,

Ik heb 2 kolommen, 1 met klanten en de andere met producten. Er zijn producten die bij meerdere klanten voorkomen, de producten staan dus dubbel in de lijst.
Ik wil zoeken op artikelnummer en als resultaat wil ik alle klanten waarbij dit product voorkomt. Verticaal zoeken levert alleen de eerste waarde op die hij tegenkomt, maar ik wil dan dat hij ook verder zoekt naar de andere waarden. Met de hand filteren is geen optie, want het is een groot bestand.
Wie o Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Zou je even een voorbeeld bestandje erop kunnen zeggen? ik vind het nu nogal moeilijk beeld vormen!

Zo ziet het er ongeveer uit. Maar dan met 25000 waarden, dus filteren en handmatig invoeren is geen optie. Ben benieuwd of het mogelijk is!

Bijlagen

zie bijgevoegd document. Je kan in cel E1 opgeven op welk artikelnummer er gezocht moet worden.

Bijlagen

Of deze, filteren welke artikelen, en berekent hij automatisch uit hoeveel klanten hij heeft.

Bijlagen

zie bijgevoegd document. Je kan in cel E1 opgeven op welk artikelnummer er gezocht moet worden.

Heel erg bedankt voor de formule, dit is precies wat ik zocht! Een probleempje echter is dat ik 25000 artikelnummers heb. Ik wil dus in plaats van horizontale artikelnummers met verticale klanten, het tegenovergestelde. In rijen dus de artikelnummers en in kolommen de klanten die hierbij horen.

Ik heb geprobeerd de formule te wijzigen zodat dit lukt, maar het is een vrij ingewikkelde formule dus het is me niet gelukt.

het document in aangepast in de G2 t/m G* kan je het artikelnummer plaatsen waardoor in H2 t/m *2 enz. het resultaat verschijnt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan