• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere waarden verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

helioss

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
5
Gegroet,
Ben net nieuwe hier en gelijk al een vraag...


Ik werk met excel 2003 en heb een grote lijst met artikelen, deze artikelen moet vergeleken worden met de artikelen van een nieuwere prijslijst.
De prijslijst waar ik in werk is de lijst van 2009.
De prijzen hiervan moet worden aangepast naar de lijst van 2010.

Dmv. Verticaal zoeken ben ik zover dat ik de artikel nummer met elkaar kan vergelijken (de artikelnummers staan op de 2e tab)
Het 2e excel blad(tab) bevat 2 kolommen met daarin :
- Alle artikelnummers van de nieuwe lijst
- Alle prijzen van de nieuwe lijst


Ik maak gebruik van de onderstaande formule om de artikel nummers te vergelijken :

=VERT.ZOEKEN(B4;'Artnmr. & Prijs (2010)'!$A$1:$A$45667;1;ONWAAR)
Hij zoekt dus "B4" mijn artikel nummer uit de oude lijst op in blad 2 (Artnmr. & Prijs (2010) en deze zoekt hij in kolom 2 waar dus mijn artikelnummers staan.

Zover nog duidelijk? :eek:

Nu wil ik graag de prijs van de nieuwe prijslijst de 2010 lijst erbij gevoegd hebben in dezelfde cel, maar nog liever in de cell erachter!
Wat ik geprobeerd heb :

=VERT.ZOEKEN(B4;'Artnmr. & Prijs (2010)'!$A$1:$A$45667;1;ONWAAR)& " " & VERT.ZOEKEN(B4;'Artnmr. & Prijs (2010)'!$A$1:$A$45667;2;ONWAAR)

Alleen geeft deze NIET de correct uitslag.
Want hij vergelijkt nu mijn artikel nummer met de nieuwe prijzen in de prijstlijst van 2010?
en dat kan niet?


Iemand die mij uit de brand kan helpen?

Hoop dat ik zo duidelijk ben anders moet ik de file aanpassen en bijvoegen.
Bvd,
 
In je formule:
=VERT.ZOEKEN(B4;'Artnmr. & Prijs (2010)'!$A$1:$A$45667;1;ONWAAR)& " " & VERT.ZOEKEN(B4;'Artnmr. & Prijs (2010)'!$A$1:$A$45667;2;ONWAAR)
is het rode gedeelte per definitie onmogelijk: je zoekt in kolom 2 van het bereik $A$1:$A$45667. Waarschijnlijk bedoel je: $A$1:$B$45667;2;onwaar)
 
Geweldig, dit werkt!
Ben nog redelijk nieuw op het gebied van Verticaal zoeken,

Maak nu gebruik van :
=VERT.ZOEKEN(B4;'Artnmr. & Prijs (2010)'!$A$1:$B$45667;2;ONWAAR)

Dit zet alleen de prijs in de cell precies wat ik wil!
Bedankt voor de zeer snelle reactie, en ik heb weer wat geleerd!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan