• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere waarden zoeken en vervolgens meerdere keren vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jliefbroer

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2010
Op het forum http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/396626-Meerdere-waarden-zoeken-en-vervangenheb ik onderstaande code gevonden in om te zoeken aan de hand van een lijst Oud en Nieuw in een werkblad. De oude waarde wordt indien gevonden vervangen door de nieuwe waarde.

Helaas werkt de code maar per waarde 1 x en indien de oude waarde vaker voorkomt wordt deze niet vervangen. Hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen?

Wil aan de hand van de oud en nieuw lijst:
Oud Nieuw
ECO 00.01.64
EDU 00.01.65
TEC 00.01.66

De waarde in een andere tabblad allemaal vervangen hebben.

Bekijk bijlage test.xls

Sub vervangen()
Dim lRij As Long
lRij = 2
On Error Resume Next
While Worksheets(1).Range("A" & lRij) <> ""
For W = 2 To Worksheets.Count
Set g = Worksheets(W).Cells.Find(Worksheets(1).Range("A" & lRij), LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
If Not g Is Nothing Then
Worksheets(W).Range(g.Address).Value = Worksheets(1).Range("B" & lRij).Value
Worksheets(W).Range(g.Address).Interior.Color = vbRed
End If
Next
lRij = lRij + 1
Wend
End Sub

Wie kan me op weg helpen?

Laatst bewerkt:
Indien er meerdere waardes voorkomen, worden deze nu ook aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste Roncancio,

Bedankt voor je snelle reactie, ik ben enorm geholpen met de geboden oplossing. Wel ben ik nieuwsgierig, en vroeg me af of het mogelijk was de VB code van wat commentaar te voorzien.

Gr, Jliefbroer

Beste Roncancio,

Bedankt voor je snelle reactie, ik ben enorm geholpen met de geboden oplossing. Wel ben ik nieuwsgierig, en vroeg me af of het mogelijk was de VB code van wat commentaar te voorzien.

Gr, Jliefbroer

Hetzelfde bestand maar nu met uitleg bij de code.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan