• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere waardes uit cel splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaneijk

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2017
Berichten
152
Beste experts van het forum,

Ik heb in een cel, dit geval blad1.range("T6") varierende waardes staan waaruit ik alleen alle nummers ( die hieronder in het vet gedrukt staan voor het # teken ) wil hebben en deze wil ik graag als lijst in in een cbo.
Vb: Er staat in de cel 2016005 # Fase 1 - 2016005-1 # Fase 2 deel 1 - 2016005-2 # fase 2 deel 2

Nu heb ik het idee dat ik het met de functie split zou moeten kunnen realiseren, echter heb ik deze functie nog niet vaak gebruikt en snap ik de opstelling hiervan niet helemaal.
Hopenlijk is er een beste helper die mij de opzet zou kunnen geven en misschien enige uitleg hierover zodat ik de opstelling ervan begrijp.

Mvg. E.
 
Laat ook weten welk resultaat je verwacht in die Text- en Combobox.
 
@edmoor in de textbox mag alles komen te staan zoals het staat, dankzij uw hulp van gisteren. In de combobox zou ik graag alleen de nummering willen hebben welke voor het # teken staan. In het voorbeeld staan 3 nummeringen, 2016005, 2016005-1, 2016005-2. Deze zou ik graag in de combobox willen hebben.
 
Zo?
 

Bijlagen

  • test (5).xlsm
    15,7 KB · Weergaven: 38
Ik zie uw voorbeeld en dat is wat ik bedoelde. Helaas snap ik de opstelling hiervan niet helemaal, maar daar kan ik nu aan gaan werken om uw voorbeeld stap voor stap na te lopen.
Hartelijk dank voor uw geboden hulp VenA. :thumb: :thumb:
 
Code:
 ComboBox1.List = Split([COLOR=#ff0000]mid(c00, 2[/COLOR]), "|")
???

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
TextBox15.Text = Replace(Blad1.Cells(10, 4), " | ", vbLf)
a = Split(Cells(10, 4), "| ")
  For i = 0 To UBound(a)
    a(i) = Split(a(i), " # ")(0)
  Next i
 ComboBox1.List = a
End Sub
 
Of:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  TextBox15 = Replace(Blad1.Cells(10, 4), " | ", vbLf)
  
  ComboBox1.List = Filter(Split(Replace(TextBox15, " #", vbLf & "#"), vbLf), "#", 0)
End Sub
 
Klasse @snb.
 
Het zal wel met de opbrengst van de zonnepanelen te maken hebben.. .;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan