hallo allemaal,
ik een leek op ASP.NET maar wie heeft wat meer informatie voor me.
Wens:
Treeviews maken gebaseerd op een .sitemap bestand, dat in bepaalde directory staat.
huidige situatie:
sitemaps gedefinieerd voor 3 onderdelen van de site:
web, algemeen menu
products, producten menu
news, nieuws menu
web.config als volgt:
<configuration>
<system.web>
<compilation debug="true"/>
<siteMap defaultProvider="web" enabled="true">
<providers>
<add name="web" type="System.Web.XmlSiteMapProvider" siteMapFile="~/web.sitemap"/>
<add name="products" type="System.Web.XmlSiteMapProvider" siteMapFile="~/products/products.sitemap"/>
<add name="news" type="System.Web.XmlSiteMapProvider" siteMapFile="~/news/news.sitemap"/>
</providers>
</siteMap>
</system.web>
</configuration>
Ik heb meerdere .sitemap bestanden in diverse directories.
De TREEVIEW wordt gemaakt met :
<asp:TreeView ID="TreeView1" Runat="Server" DataSourceID="SiteMapDataSource1" ImageSet="Arrows">
<ParentNodeStyle Font-Bold="False" />
<HoverNodeStyle ForeColor="#5555DD" Font-Underline="True" />
<SelectedNodeStyle HorizontalPadding="0px" ForeColor="#5555DD" VerticalPadding="0px" Font-Underline="True" />
<NodeStyle NodeSpacing="0px" HorizontalPadding="5px" ForeColor="Black" VerticalPadding="0px" Font-Size="8pt" Font-Names="Verdana" />
</asp:TreeView>
Vraag
Hoe kan ik nu de andere sitemaps in een treeview aanroepen. in andere pagina's. Ik wil de sitemaps dus niet samenvoegen, maar afhankelijk van het onderdeel van de website laten navigeren.
wie weet rmeer
alvast bedankt
anton
edit:
intussen opgelost met aanpassen van DatasourceID met volgende code
<asp:TreeView runat="server" id="TreeView1" DataSourceID="news">
ik een leek op ASP.NET maar wie heeft wat meer informatie voor me.
Wens:
Treeviews maken gebaseerd op een .sitemap bestand, dat in bepaalde directory staat.
huidige situatie:
sitemaps gedefinieerd voor 3 onderdelen van de site:
web, algemeen menu
products, producten menu
news, nieuws menu
web.config als volgt:
<configuration>
<system.web>
<compilation debug="true"/>
<siteMap defaultProvider="web" enabled="true">
<providers>
<add name="web" type="System.Web.XmlSiteMapProvider" siteMapFile="~/web.sitemap"/>
<add name="products" type="System.Web.XmlSiteMapProvider" siteMapFile="~/products/products.sitemap"/>
<add name="news" type="System.Web.XmlSiteMapProvider" siteMapFile="~/news/news.sitemap"/>
</providers>
</siteMap>
</system.web>
</configuration>
Ik heb meerdere .sitemap bestanden in diverse directories.
De TREEVIEW wordt gemaakt met :
<asp:TreeView ID="TreeView1" Runat="Server" DataSourceID="SiteMapDataSource1" ImageSet="Arrows">
<ParentNodeStyle Font-Bold="False" />
<HoverNodeStyle ForeColor="#5555DD" Font-Underline="True" />
<SelectedNodeStyle HorizontalPadding="0px" ForeColor="#5555DD" VerticalPadding="0px" Font-Underline="True" />
<NodeStyle NodeSpacing="0px" HorizontalPadding="5px" ForeColor="Black" VerticalPadding="0px" Font-Size="8pt" Font-Names="Verdana" />
Vraag
Hoe kan ik nu de andere sitemaps in een treeview aanroepen. in andere pagina's. Ik wil de sitemaps dus niet samenvoegen, maar afhankelijk van het onderdeel van de website laten navigeren.
wie weet rmeer
alvast bedankt
anton
edit:
intussen opgelost met aanpassen van DatasourceID met volgende code
<asp:TreeView runat="server" id="TreeView1" DataSourceID="news">
Laatst bewerkt: