meerdere wifi routers in netwerk, probleem ip conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

basnahuis

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2013
hallo,

ik heb een modem+wifi van ziggo, ik heb er nog 2 routes van sitecom er tussen zitten, maar nu geeft die vaak probleem aan dat ip conflict is, hoe kan ik dit oplossen?

ja dat is het probleem de router waar je internet binnenkomt moet op dhcp. Alle andere routers die je dus als repeaters gebruikt moeten niks doen met dhcp dus dit moet uitgeschakeld worden. ik ga ervan uit dat je de namen van de routers allemaal hetzelfde heb gezet? en ook de wachtwoorden?

dus ik moet de dhcp uit zetten, en dan de wachtwoorden en namen van het draadlose netwerkt het zelfde maken? moet ik dan nog wat doen met het start ip en eind ip?

Laatst bewerkt:
Stel je zet alle namen (hierbij bedoel ik de namen van de routers als je wil verbinden) en wachtwoorden hetzelfde dan springt je apparaat automatisch over naar een router met het sterkste signaal, omdat naam en wachtwoord hetzelfde zijn. En betreft dhcp is het zo dat misschien alle 3 de routers hetzelfde ip gaan uitdelen dat gaat hem natuurlijk nooit worden.

Stel je zet alle namen (hierbij bedoel ik de namen van de routers als je wil verbinden) en wachtwoorden hetzelfde dan springt je apparaat automatisch over naar een router met het sterkste signaal, omdat naam en wachtwoord hetzelfde zijn. En betreft dhcp is het zo dat misschien alle 3 de routers hetzelfde ip gaan uitdelen dat gaat hem natuurlijk nooit worden.

maar moet ik dan bij begin en eind nog wat instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan