meerdere windows op 1 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

iron rain

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Berichten
70
ik heb een vraag, nouja, het is meer dat ik bevesteging nodig heb.

ik wil naast mijn windows XP ook windows 98 SE draaien (geen vragen waarom :p)

dan moet je toch de CD van windows 98 SE erin doen, windows XP opnieuw opstarten en dan via dat blauwe setup scherm dat je krijgt een extra partitie aanmaken en daar dan windows 98 SE opzetten.

sorry voor deze noob vraag maar ik ben nieuw met meedere windows op 1 PC draaien:eek:

alvast bedankt!!
 
eerst de oudste windows installeren
dus in jou geval eerst win 98
en daar na xp
en daarna vista
en daarna win 7
word er een mooie boot voor je gemaakt zo dat je kan kiezen
wel aparate partities maken he
succes:thumb:
 
Laatst bewerkt:
ja maar ik heb er nu windows XP opstaan en die wil ik niet kwijt!!:shocked: dus kan het ook zonder XP opnieuw te installeren??:p
 
bedankt allemaal voor jullie reacties! maaaaarrrrr ik heb mijn hardeschijf volgens mij al in FAT, dan hoef ik windows XP toch niet opnieuw te installeren? als ik met bijvoorbeeld Easeus Partition Manager Home Edition er nog een partitie bij maak, dan kan ik toch daarop op windows 98 zetten??
 
Ja Als je schijf niet vol zit kan je het "achterste deel" van je schijf nog gebruiken. wat je ook kan doen is gewoon in windows XP het volume shrinken en dan kan je ook een losse partitie aanmaken. Op dat lege deel kan je dan 98 installeren en hou je ook je XP partitie
 
Ja Als je schijf niet vol zit kan je het "achterste deel" van je schijf nog gebruiken. wat je ook kan doen is gewoon in windows XP het volume shrinken en dan kan je ook een losse partitie aanmaken. Op dat lege deel kan je dan 98 installeren en hou je ook je XP partitie

oke, bedankt, ik ga het gelijk proberen