meerdere windows op 1 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

iron rain

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Berichten
70
ik heb een vraag, nouja, het is meer dat ik bevesteging nodig heb.

ik wil naast mijn windows XP ook windows 98 SE draaien (geen vragen waarom :p)

dan moet je toch de CD van windows 98 SE erin doen, windows XP opnieuw opstarten en dan via dat blauwe setup scherm dat je krijgt een extra partitie aanmaken en daar dan windows 98 SE opzetten.

sorry voor deze noob vraag maar ik ben nieuw met meedere windows op 1 PC draaien:eek:

alvast bedankt!!
 
eerst de oudste windows installeren
dus in jou geval eerst win 98
en daar na xp
en daarna vista
en daarna win 7
word er een mooie boot voor je gemaakt zo dat je kan kiezen
wel aparate partities maken he
succes:thumb:
 
Laatst bewerkt:
ja maar ik heb er nu windows XP opstaan en die wil ik niet kwijt!!:shocked: dus kan het ook zonder XP opnieuw te installeren??:p
 
bedankt allemaal voor jullie reacties! maaaaarrrrr ik heb mijn hardeschijf volgens mij al in FAT, dan hoef ik windows XP toch niet opnieuw te installeren? als ik met bijvoorbeeld Easeus Partition Manager Home Edition er nog een partitie bij maak, dan kan ik toch daarop op windows 98 zetten??
 
Ja Als je schijf niet vol zit kan je het "achterste deel" van je schijf nog gebruiken. wat je ook kan doen is gewoon in windows XP het volume shrinken en dan kan je ook een losse partitie aanmaken. Op dat lege deel kan je dan 98 installeren en hou je ook je XP partitie
 
Ja Als je schijf niet vol zit kan je het "achterste deel" van je schijf nog gebruiken. wat je ook kan doen is gewoon in windows XP het volume shrinken en dan kan je ook een losse partitie aanmaken. Op dat lege deel kan je dan 98 installeren en hou je ook je XP partitie

oke, bedankt, ik ga het gelijk proberen
 
oke, het lukt nog steeds niet, als ik met Easeus Partition Manager mn volume schrink, dan start hij opnieuw op, dan krijg je zo'n scherm dat hij hem gaat rezisen, en dan krijgt hij een onbekende foutmelding :confused: misschien kan ik beter wachten tot mn externe harde schijf terug is van reparatie, en dan daar windows erop zetten...
 
Weet je misschien wat de foutmelding zei?

En je schijf bestaat maar uit 1 partitie?

Ik weet niet maar heb je misschien Ultimate Boot CD. want je hebt ook partition magic en nog een ander programma waar ik de naam even niet van weet. maar die werkte bij mij altijd erg goed.
 
Ik zou eerst even dat unnalocated gedeelte weggooien, zodat het niets is. dan pak je dat deel erbij bij je C schijf endan shrink je het met partition magic.

Ik denk dat ik weet tegen welk probleem jij aanloopt bij het shrinken. je moet partition magic opstarten via je boot.

Dus als je ultimate boot CD hebt of Heirens Boot CD kan je het programma opstarten vanuit de boot en dan gebruikt je windows ook de C schijf niet dus dan wordt dat in ieder geval niet geblokkeerd en kan je zo shrinken
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst even dat unnalocated gedeelte weggooien, zodat het niets is. dan pak je dat deel erbij bij je C schijf endan shrink je het met partition magic.

Ik denk dat ik weet tegen welk probleem jij aanloopt bij het shrinken. je moet partition magic opstarten via je boot.

Dus als je ultimate boot CD hebt of Heirens Boot CD kan je het programma opstarten vanuit de boot en dan gebruikt je windows ook de C schijf niet dus dan wordt dat in ieder geval niet geblokkeerd en kan je zo shrinken

dus als ik het goed begrijp:

ultimate boot CD starten tijdens het opstarten
en dan met partition magic een nieuwe partitie maken??

en dan via de win 98SE setup een map in die partitie kiezen??
 
laat anders maar :p

als ik zie wat voor gedoe het wordt... dan wacht ik wel tot mn jaarlijkse OS reinstall :p dan doe ik eerst windows 98 SE en dan XP


toch bedankt allemaal!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan