Meerdere WLAN op 1 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Berichten
176
Hey,

Ten eerste zal ik ff melden dat ik totaal geen ervaring heb met draadloze netwerken en dat daardoor de vraag misschien wat dom over kan komen...

Ik krijg binnekort voor mijn studie een laptop met een draadloze netwerkadapter. De netwerksettings zullen dus naar alle waarschijnlijkheid ingesteld staan voor mijn school.
Nu wil ik thuis een accespoint kopen en dan met deze laptop ook thuis kunnen internetten (via de router die hier al staat).

Dus eigenlijk moeten op die laptop 2 netwerken ofzo geinstalleerd staan en als ik hem thuis aanzet dat ie dan de settings van mijn accespoint thuis pakt en op school die van school. nu is mijn vraag kan dit?

Groeten.
Pascal
 
Pascal.

Thuis heb ik een draadloos netwerk werkt perfect, hier hangen twee laptops in.
! laptop had ik mee op vakantie, in het hotel waar wij waren hadden ze ook een draadloos netwerk.
Zonder iets aan de instellingen te veranderen kon ik zo het internet op.
Dus ik denk dat dat bij jou ook gaat werken.
Thuis gewoon een draadloos accespoint maken of een kabeltje naar je laptop trekken vanaf de bestaande router.
 
In de meeste gevallen staan de netwerk instellingen op automatisch, dit hodt in dat de pc of laptop bij het aanzetten een request verzend voor een ip adres.
Deze wordt dan toegewezen, dit zal in het hotel ook zo het geval zijn geweest, mooi mazzel hebben dus.
Bij jow thuis en op school hoop ik dat dat ook zo is, als dat neit zo is dan zul je mischien twee namen moeten maken voor het inloggen er van uit gaant dat je XP hebt, dan kun je onder de ene naam de instellingen van school kwijt en onder de andere naam die van je huis.
 
Op de laptop zit WinXP, dus dat gaat dan waarschijnlijk geen probleem worden!
Bedankt voor de info!



Groeten,
Pascal
 
we horen het graag als het wel of niet werkt.
Succes
 
WLAN

Ik heb op aanraden vande PC winkel een andere Router gekocht en ook al samen met mijn dochter geinstalleerd. het is een adsl/breedband route).E*Tech). die andere was eigenlijk voor tel internet..gr Leo
 
Ik heb de set (ASUS WL300G + ASUS WL100) nu in huis en ben nu de laptop die we hier thuis hebben aant installeren, beetje wazige installatie, zonder beveiliging werkt het top, zodra je het beveiligd wil hebben gaat ie moeilijk doen. Maar daar kom ik wel uit... en anders horen jullie het!

Mijn eigen laptop krijg ik volgende week, zodra ik hem heb ga ik t uitproberen en dan horen jullie het!

Groeten,
Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan