meerdere wxp home user accounts

• Onderwerp starter Onderwerp starter WAN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WAN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2003
Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Onder WXP heb ik een administrator account en een limited account. Ik heb een DSL verbinding die probleemloos werkt onder het administrator account maar niet onder het limited account.

Ik kan nergens aanvinken dat het limited account ook gewoon acces moet hebben tot de netwerk/DSL verbinding. Hoe los ik dat op?

Alvast bedankt voor de medewerking.

Mvrgr.

WAN

Configuratiescherm en dan gebruikers. Hier kun je bij account wijzigen even kijken of je hem daar op beheerder kan zetten, anders moet je even een nieuw account aanmaken die die rechten wel heeft. Dit doe je ook in dit scherm van configuratiescherm/gebruikers

Bedankt voor je advies, maar het is nog niet helemaal gelukt.

Als ik de account status van de gebruiker daarna weer terugzet naar limited user kan deze gebruiker wederom niet het internet op.

Waarschijnlijk moet ik in de registry wat aanpassen, maar ik heb geen idee waar. Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Update 16-11: Ik heb inmiddels het hele net afgezocht, maar heb niet een directe goede oplossing kunnen vinden. Ik heb het idee dat ik er dicht bij ben, maar heb echt wat 'professionele guidance' nodig. Wie helpt mij?

Probeer eens het volgende:
kopieer c:\Documents and settings\Administrator\Application Data (de volledige map) naar:
c:\Documents and Setting\"naam gebruiker limited account" en laat overschrijven.
Lukt het dan ??

Helaas, ook die vlieger ging niet op. Het limited account kom nog steeds niet inloggen. Inmiddels heb ik mijn PC op een andere workgroup overgezet. "EVERYONE" Zonder resultaat overigens.

Ik heb een site gevonden waaarvna ik denk dat de oplossing er staat (tussende regels door) maar ik weet niet precies hoe ik de handel moet instellen.

http://www.jimthompson.net/xphome/MulitUsers.htm

Wie kan op basis van deze info mijn de juiste aanwijzingen geven?

Alvast hartelijk bedankt.

OK. Ik heb het even doorgenomen.
Eerst even dit: wat bedoel je dat je DSL verbinding niet werkt; de verbinding moet denk ik altijd werken, alleen kan een limited account misschien niet de programma's gebruiken die hij /zij wil (bvb Internet explorer, outlook express, ...) gebruiken en die de internetverbinding nodig hebben.
Als dat het geval is, moet je inoggen als administrator, en de snelkoppelingen naar die programma's uit de administratorfolder (documents and settings) kopiëren naar de userfolders (documents and settings) die die programma's willen gebruiken. Dan zou het volgens het artikel wel moeten lukken. Als dit niet lukt pas je best eerst je "default user"account aan met alle programma's die iedereen die nog aanlogt zal mogen gebruiken. Creëer dan een nieuw useraccount en die zal alles krijgen wat in het 'default user'account staat. Dan kan die nieuwe user al zijn instellingen maken (op limited basis als je dat account zo instelt).
Probeer eens zo ??
Jo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan