• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere Y waarden in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

kassie21

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
38
Beste,

Ik wil in excel een lijngrafiek maken waarin ik meerder verschillende waarden op m'n y as krijg (zie bijlage)

Ik heb bijv. omzet personeel en uren, deze hebben verschillende waarden bijv. 1 en 2 en van 3 naar 15 man, en van 3000 naar 20000 uren.
Dit moet op de y as komen te staan met 3 verschillende lijnen. De x as blijft hetzelfde jaartallen van 2005 - 2009

Weet iemand hoe dit kan en of dit kan? Ik gebruik excell 2003
Bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    11,2 KB · Weergaven: 126
zoiets?

Richard
 

Bijlagen

  • kassie21.xls
    64,5 KB · Weergaven: 154
niet helemaal, wilde graag geen twee maar 3 verschillende waarden op de y as. Maar heb verder zitten puzzelen en ben er nit uitgekomen dus heb maar gebruik gemaakt van een secundaire as.
Dus 2 waarden op de y-as, zoals jij heb weergegeven.
 
Je kunt wel drie waarden op één as zetten, maar als de waarden utieen lopen, eenheden, tientallen en duizendtallen, dan zie je de kleinsten niet.

Als het opgelost is, wil je dan de vraag op opgelsot zetten?

Groeten,
Richard
 
Ja dat probleem had ik dus, en dacht misschien is het net als met de secundaire as op de een of andere manier nog een as bij te voegen.

Maar helaas zo ver gaat excel niet.
Bedankt voor de moeite!

Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan