• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerjarenoverzicht opzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter MJH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MJH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Hallo,

Ik ben bezig om een meerjarenoverzicht te maken in excel.
Nu is het me gelukt als ik aangeef dat het interval in jaren bijvoorbeeld 5 jaar is, dat het bedrag om de 5 jaar zichtbaar is.
Maar nu wil ik ook een startjaar invoeren. Hoe moet ik dit doen?

Voorbeeld:

totaal interval start 0 1 2 3 4 5 6
euro jaar jaar 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018
€ 500,00 3 € 500,00 € - € - € 500,00 € - € - € 500,00

Ik heb dit voor elkaar gekregen met de volgende formule:
=ALS(REST((J$2-$K$2-$I$36+1);$H36)=0;$G36/(1+$A$2)^J$1;0)

Maar wat ik nu verder wil bereiken is dat als ik een startjaar invul, bijvoorbeeld 2016, dat het interval begint op 2016, en dan om de 3 jaar het bedrag 500 terugkomt.
Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Bij voorbaat dank.

dus jij wilt dat wij een formule aanpast waarin je verwijst naar rij 36 en kolom 12 (Kolom K) en je plaatst een screenshotje van 3 regels en 8 a 9 kolommen.. zet dan even een net voorbeeld bestandje neer waarin jou werkende formule is te zien zodat wij het alleen hoeven aan te passen met het startjaar.

nu is het meer raad je plaatje.. hier kan ik (en ik denk weinig mensen) geen formule voor bedenken..

Excuses hiervoor, ik dacht dat het duidelijk was, en dat er eventueel een code voor geplaatst kan worden om het startjaar te bepalen.
Ik zal het bestand toevoegen.Bekijk bijlage MJOP.xlsx

met het voorbeeldje erbij was de oplossing gelukkig redelijk eenvoudig.. en extra als formule doet het kunstje..

formule in J3
Code:
=ALS(J$1>=$I3;ALS(REST((J$2-$K$2-$I$3+1);$H3)=0;$G3/(1+$A$2)^J$1;0);0)

zie bijlage voor een proefritje..

Bijlagen

Bedankt voor de formule.
Dit werkt nu, maar is het ook mogelijk om ipv als startjaar 1, 2 of 3 in te vullen, dat ik bijvoorbeeld 2014 of 2016 kan invoeren?

ah ja, ik twijfelde al.. volgens mij werkt met onderstaande formule allebei, dus 2013 of 1 als startjaar laat in beide gevallen de interval starten in de kolom voor 2013

Code:
=ALS(J$2>=$I3;ALS(REST(($I$3-K$2)+1;$H3)=0;$G3/(1+$A$2)^J$1;0);0)

en het voorbeeldje weer als bijlage voor het proefritje..

Bijlagen

Werkt perfect.
Dacht al het mogelijk was, maar kwam er op het laatst niet meer uit.

Hartelijk dank hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan