• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerkeuze dropdownlist met uitvoer in cel er naast

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxvdburg

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo,

Zoals de titel het al zegt: ik ben opzoek naar een formule voor een meerkeuze dropdownlist, met een uitvoer in de cel er naast. Ik ben bezig met het maken van een draaiboek voor een avond, en wil graag in de dropdownlist selecteren wat er nodig is voor een act. Hiervoor wil ik dat bij blad Donderdag in cel C6 een dropdownlist komt, met meerkeuze uit de lijst met afkortingen die lopen van K5 tot en met K16. Vervolgens wil ik graag dat dan in cel D6 komt te staan welk kanaal open moet, dus wanneer ik in C6 PR 1 en PR 2 aanklik, dat ik in cel D6 1 2 heb staan...

Ik heb al het e.e.a. gegoogled en het geprobeerd via het ontwikkelaars menu van Excel, maar ik ben er nog niet uit gekomen...

Kan iemand mij hieraan helpen?

Groeten Max!

Bekijk bijlage Draaiboek achter.xlsx

In een drop-downlist kun je slechts 1 item tegelijk selecteren (in een listbox meerdere).

Aha vandaar! Ik heb het geprobeerd a.d.h.v. DIT filmpje, alleen kan ik hier nogsteeds maar 1 item selecteren.. Waar vind ik dan de listbox?

Het is al gelukt! Heb alleen nog een vraagje, ik kan nu meerdere items selecteren, maar ik wil graag dat hetgeen wat ik geselecteerd heb, automatisch achter elkaar komt te staan in een cel.. Hoe doe ik dat?
Zie tab Donderdag cel C11. Ik wil dan graag in een andere cel de uitvoer.. Hoe doe ik dat?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De video waar je naar verwijst toont eerst een combobox en daarna een validatielijst die beide hetzelfde doen: uit de gegevens van 1 kolom kan een keuze worden gemaakt en het bijbehorende gegevendat in de naastgelegen kolom op dezelfde rij staat wordt als resultaat weergeven. Dat is dus 1 gegeven.
Een listbox (in NL; keuzelijst ) vind je in het menu onder de opties behorend bij "Ontwikkelaars". Als "Ontwikkelaars" niet in je menu zichtbaar is, kun je die optie toevoegen via Bestand - Opties - Lint aanpassen -> in de rechtertabel "Ontwikkelaars" aanvinken.

Max,
Ik ben niet zeker dat de bijlage een antwoord is op jou vraag.
Maar het wel mogelijk om met een validatie meerdere selecties in één cel te krijgen.
Zie de code achter tabblad "Donderdag".
Ik heb die code ooit hier op het forum gevonden.

Bekijk bijlage Draaiboek achter.xlsm

Max,
Ik ben niet zeker dat de bijlage een antwoord is op jou vraag.
Maar het wel mogelijk om met een validatie meerdere selecties in één cel te krijgen.
Zie de code achter tabblad "Donderdag".
Ik heb die code ooit hier op het forum gevonden.

Super!!! Helemaal goed, dit is precies wat ik zocht! Bedankt :))

Oeps, toch nog niet helemaal opgelost... Hetgeen ik van Wieter heb gekregen is al heel fijn, maar nu zou ik graag nog willen, dat wanneer ik in bv C5 ''PR 1'' invul, dat er in D5 het kanaal komt te staan, dus in dat geval 1... Ik heb dit geprobeerd met =INDEX(I5:K15;I5:I15;K5:K15) maar dan krijg ik de fout ''#WAARDE! Ik kom er niet uit.. Zou iemand er naar kunnen kijken?

Ondertussen is het gelukt om het met een item te doen: wanneer je in C5 ''PR 1'' invult, komt er in D5 ''2'' te staan. Echter, wanneer ik dit probeer met meerdere items in C5, krijg ik #N/B...
Ik heb deze code gebruikt: =INDEX(K5:K15;VERGELIJKEN(C6;J5:J15;0)) en deze code werkt ook, met hetzelfde probleem en dezelfde foutcode =VERT.ZOEKEN(C8;J5:K15;2;ONWAAR)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan