• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerkeuzeknopje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Naus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Naus

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Hallo allemaal,

In een verticale kolom moet ik altijd hetzelfde invullen.
Met hetzelfde bedoel ik:
jan1
jan2
jan3
pieter
els

Bestaat er een keuzeknop die ik op iedere verticale cel in een rij kan gebruiken om deze keuze te maken. De echte woorden die in het bestand staan zijn erg lang, dus het zal veel tijd schelen met een keuzeknop.

Hopelijk kan iemand mij helpen?

Als ze in de zelfde volgorde geplaatst moeten worden kun je misschien de optie: Doorvoeren gebruiken.

Te vinden bij: Extra / Optie's / Aangepaste lijst.

Je krijgt dan het zelfde idee als doorvoeren van de maanden: januarie, februari, enz., maar dan met je eigen gegevens.

Laatst bewerkt:
De gegevens moet ik niet op volgorde invoeren. De ene keer moet ik het ene invullen en de andere keer het andere. Dus ik denk dat deze optie voor mij niet goed is.

Toch bedankt voor de moeite:thumb:

Maak in hetzelfde werkblad Bijvoorbeeld cel M1 tot en met M5 je lijst met gegevens
Selecteer de kolom waarin deze gegevens normaal geplaats dienen te worden. Bijvoorbeeld kolom A

Selecteer in het menu Data Valideren
Selecteer indien nodig het tabblad Instellingen

Selecteer onder Toestaan Lijst
In het vak Bron verwijs je naar de cellen welke gegevens er in mogen staan
\
In de overige twee tabbladen kun je extra instellingen plaatsen voor berichten naar de gebruiker toe en wat er gebeurd indien er een invoer is die niet overeenkomt met de opgegeven data.

Excel zal automatisch een meerkuze lijst bij het aanvinken van de cel laten zien
Zie bijgaand voorbeeld

Bijlagen

Hallo Michel5,

Heel erg bedankt. Dit is precies wat ik bedoel.
En, het werkt prima!!!

Bedankt:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan