meertalige app

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Hey,

Ik ben bezig met een multilanguage app, en werk met verschillende .resx bestanden die elk een taal bevatten. In mn code ken ik dan voor elke textwaarde de juiste waarde uit de correcte resx file toe. Dit vraagt echter redelijk veel extra code. Is er geen koretere/betere manier om dit te doen?

Alvast bedankt :)

Hey,

Ik ben bezig met een multilanguage app, en werk met verschillende .resx bestanden die elk een taal bevatten. In mn code ken ik dan voor elke textwaarde de juiste waarde uit de correcte resx file toe. Dit vraagt echter redelijk veel extra code. Is er geen koretere/betere manier om dit te doen?

Alvast bedankt :)

ik ken maar 1 manier. verschilende files maken (bijv .txt) en dan in je program gewoon zeggen bijv:

form1.caption = (line 1 in je .txt)
label1.caption = (line 2 in je .txt)

dan hoef je alleen maar bij elke start up iemand een taal (.txt) te laten kiezen (of je zorgt dat hij het onthoud) en dan worden de zinnen 1 voor 1 geladen en op de goeie plaats gezet.

dan hoef je dus alleen maar de text bestanden te vertalen (wel opassen dat 1 zin dan niet langer dan 2 zinnen word in je text bestand)

i hope you catch my drift =D

lijkt me geen slechte benadering.

de meeste programma's hebben een download language optie. je noemt m bijvoorbeeld
dutch.lan . je laat je programma in de \Language map zoeken naar .lan bestanden, dat zijn dan alle talen die beschikbaar zijn. Je programma is dan bv. standaard Engels, maar andere talen zijn optioneel te downloaden.

Pizara, wat jij voorsteld zou idd ideaal zijn :)

@ djpommes: Heb je soms ergens een voorbeeld project liggen? Ik geraak er zo wel uit wss, maar het spaart me wellicht ff wat tijd :)

Ik heb een voorbeeldje voor je gecode. 't is wel in VB2008.

Bekijk het eens rustig. En vraag gerust als je nog vragen hebt.

Bijlagen

Hey,

Reuzebedenkt voor het maken van dat project :thumb:

Vraag opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan