Meertalige applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wpken

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
Beste ,

Ik ben bezig met een dll te schrijven die een applicatie vertaald. De bedoeling was om alle namen van controls van een formulier in te lezen en op te slaan in een stack. Vervolgens wordt deze stack uitgelezen en worden alle controls vertaald. Ik gebruik hier resx files om de vertaling te laten plaatsvinden. Het gebruik van de stack is er om niet al de controls opnieuw te moeten gaan typen. Het belang van een dll is trouwens dat het werkt bij gelijk welke applicatie. Als voorbeeld ga ik juist maar de code zetten om de Buttons in te lezen in de stack en vervolgens worden deze weer eruitgehaald in de vertalingsprocedure.

Code:
Private Function LoadButtonStack() As Stack
        Dim buttonStack As New Stack
        For Each ctl As Object In Me.Controls
            If TypeOf ctl Is Button Then
                buttonStack.Push(ctl)
             End If
        Next
        Return buttonStack
    End Function

Wanneer op het formulier het menu "English" wordt geselecteerd dan wordt devolgende code uitgevoerd

Private Sub EngelstoolstripMenuItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles EngelstoolstripMenuItem.Click

_ci = New CultureInfo("en-US")
        ShowInfo(LoadbuttonStack)
    End Sub

Vervolgens wordt de ShowInfo procedure uitgevoerd met als argument de buttonstack

Private Sub ShowInfo(ByVal st As Stack)
        For i As Integer = 1 To st.Count
             CType(st.Peek,Button).Text=(_rm.GetString _ _                                                               
st.Pop.ToString, _ci)

i = i + 1 
        Next

de implements staan ook zoals ze moeten nl 
Imports System.Globalization
Imports System.Threading
Imports System.Resources
Imports System.Reflection

Public Class Form1
    Private _rm As ResourceManager
    Private _ci As CultureInfo

Nu is mijn probleem dat mijn showInfo procedure niet naar behoren werkt want er wordt niets vertaald. Kan iemand mij hierbij raad geven ?
bedankt .

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan