• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meervoudig verticaal zoeken op meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco van duure

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Berichten
39
Goedemiddag,

Ik heb bijgaand bestand. Ik kom hier al uit met meervoudig verticaal zoeken. In dit voorbeeld bestand is de voorwaarde "code D". Kan ik in 1 formule ook zoeken op meerdere voorwaarden, dus niet alleen "code D", maar ook op "code 1/2D". Het maximum aantal voorwaarden is trouwens 4.
 

Bijlagen

  • planning_tbv_helpmij.xls
    30,5 KB · Weergaven: 140
Hallo marco van duure,

Waarom heb je de vorige vraag opgelost gezet, nu ga je met de zelfde vraag weer verder?

Je kunt op 1/2D zoeken.


Mvg,
Wim
 
Als het er om gaat om te weten of een D voorkomt, dan kan je werken met de volgende formule:
Code:
=ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("D";A1;1));"geen D";"wel D")
en deze formule doortrekken naar beneden.

Als je iets anders bedoelt dan graag wat meer info.
 
De vorige vraag heb ik op 'opgelost' gezet omdat ik in de veronderstelling was, dat ik er met die oplossing uit zou komen. Dat lukte ook wel, echter ik bedacht me later pas dat ik dus in 1 formule niet alleen op "D" moet zoeken, maar ook op "1/2D"

Dus het gaat niet om "of - of", maar om "en - en"
 
Misschien bedoel je dit: voor cel B3:
Code:
=INDEX(Planning!B$1:B$24;KLEINSTE(ALS(ISFOUT(VIND.SPEC(C$1;Planning!A$1:A$24;1));"";RIJ(Planning!A$1:A$24));RIJ()-2);1)
Let op!! matrix formule, bevestigen met SHIFT-CTRL-ENTER ipv ENTER.

hierna doortrekken naar beneden. Als je de formule te ver doortrekt zie je in een cel #GETAL komen. Dan is er geen resultaat meer. Dit kan je nog afvangen in de formule met een ALS(ISFOUT()).
 
Helaas, met deze oplossing pakt hij dus alle coderingen waar een "D" in voorkomt. Dat kan helaas niet. Er moet echt op specifieke voorwaarden gezocht worden.
 
Zie bijlage voor mijn voorstel.

Wigi
 

Bijlagen

  • planning_tbv_helpmij.xls
    50,5 KB · Weergaven: 337
Ik zie wat je gedaan hebt. met dit voorbeeld bestand kom ik er wel uit, ook als er meer voorwaarden als 2 zijn. Ik zal dit vandaag proberen om te zetten naar het live-bestand.

Bedankt Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan