• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meervoudig zoeken ruimtes in woning

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy1993

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een formule waarmee ik kan zoeken met 2 criteria en dat alle waarden die aan die criteria voldoen onder elkaar weergegeven worden.
Op internet heb ik al veel verschillende formules voorbij zien komen over meervoudig zoeken, maar dat is dan met 1 criteria.
Concreet: ik wil alle ruimtes laten weergeven van bv woning 1 in de kelder. Nu staan er maar 3 woningen in de lijst, maar die lijst wordt nog veel langer.
Zie de bijlage. Wie kan mij hiermee helpen?
Alvast bedankt,

Groeten Tom

Bijlagen

Super!
Hoe heb je de formule opgebouwd? Kun je een uitleg geven over de formule:
=INDEX(Ruimte;KLEINSTE(ALS(RuimteNr=$D$1;ALS(Verdieping="kelder";RIJ(RuimteNr)-RIJ(WoonX)+1));B4))

Welke waarden zijn 'Ruimte', 'RuimteNr', 'Verdieping', 'WoonX'?
Alvast bedankt!

Tommy
De Waarde Ruimte enz zijn naambereiken, deze heb ik aangemaakt, dit bereik pas zich aan als je een rij bijvoegd in je tbblad Blad2, dan moet je geen wijzigingen in je formules aanbrengen.
De formule is een gewone index formule die de kleinste rij gaat zoeken met de vooropgestelde voorwaarde, waar bij cel B4 voor waarde 1 staat, indien je dit niet mooi vind zou dit veranderd kunnen met een uitgebreide formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan