Meervoudige selectie in filter voor rapport grafieken

Status
Niet open voor verdere reacties.
he octafish,

daar heb je helemaal gelijk in. Ik had in eerste instantie ook andere jaartallen toegevoegd en de brongegevens vd grafiek aangepast en in de codering van het formulier het een en ander geprobeerd, deze versie heb ik maar gedelete (omdat deze door alle aanpassingen niet meer werkte) en een copy op de site geplaatst. Achteraf had ik deze beter op de site kunnen plaatsen.... excuses hiervoor. :o en nogmaals dank:thumb:

beste octafish,

als je per salesmanager de filter erop loslaat werkt het prima, maar zodra je allen selecteert en bijvoorbeeld 2009 kiest, dan kloppen de aantallen in de filter niet. Dan lijkt het erop dat hij alsnog alles samen telt.

Dat klopt; de uitbreiding in de VBA code voegt de filtering voor het jaartal toe met AND + de rest. Je moet de vba dus aanpassen, want als er geen filtering is, moet hij niet AND gebruiken bij het jaartal, maar WHERE.
Kun je dat zelf?

Helaas is SQL en vba nog niet mijn ding. Als ik het lees begrijp ik het enigzins, maar het lukt me niet om het om te bouwen. Kun je mij op weg helpen?

Zal er zo even naar kijken...

Heb de selectie-opties uitgebreid met een chkbox, zodat je kunt aangeven of je op jaar wilt selecteren, op salesmanager of op één van beiden.

Bijlagen

hoi octafish,

excuses voor mijn late reactie, heb de griep gehad.
Ik heb je versie getest maar de gegevens kloppen nog steeds niet.
Als ik alle drie de salesmanager aan klik en 2009 invoer dan zou het volgende eruit moeten komen:
dirk meeus: 1 (q4)
joost janssen: 1 (q4)
Rick Doesburg: 1 (q4)

Maar bij Joost janssen telt hij er toch 3 (dit is dus incl 2008)

Waar ligt dit aan?

Zal d'r nog eens naar kijken; waarschijnlijk staan er te weinig gegevens in om echt goed te kunnen zien wat er gebeurt...

Is wel handig om met wat meer data te kunnen werken, want dan zien we wat sneller wat er fout gaat. Nu is het een beetje lastig om te zien wat je er uit wilt hebben.

Ik heb enige data toegevoegd aan de database. Ik hoop dat het zo genoeg is.:thumb:

grtz

Bijlagen

he octafish,

Hopelijk heb je nog even tijd om er naar te kijken.

thanks

en is het gelukt? Of is het makkelijker om dit in een form te realiseren?

Kijk hier maar eens naar...

Bijlagen

thanks, zie er goed uit. Kan me er morgen pas in verdiepen.

bedankt voor de noeste arbeid!!

M'n slijter is er blij mee ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan