Meervoudige zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

assessor

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Ik heb een database waar ik een "meervoudige" zoekfunktie in moet maken.

1) Ik moet één of meerdere "teams" in een lijst kunnen selecteren (bijv. A1 A3 B5 C2 C4)
2) Ik heb een zoekveld nodig waar ik (eventueel met wildcard "*") in een keer één volledig team kan selecteren. (bijv. "A", dit geeft dan teams A1 t/m A5)
3) Ik heb een zoekveld nodig waar ik met behulp van wildcards een selectie kan maken in het veld "certificate" (bijv. *B1*NH)

Dit vereist echter een kennis van Visual Basic die boven mijn pet gaat. Na veel zoeken op Internet heb ik een voorbeeldprogrammatje gevonden die precies doet wat ik wil.
Ik heb dit voorbeeldprogrammatje genomen en alle tabellen, querys en formulieren aan mijn data aangepast.
Na twee weken vogelen heb ik alleen het selectieveld met de deelploegen werkend en de "Clear" knop om alle selecties ongedaan te maken.
Als ik echter de "Search" knop gebruik gebeurt er nog steeds niets.:(

Ik heb mijn .mdb hier geplaatst in de hoop dat een van jullie mij "los kan trekken"

vast dank, assessor

Bijlagen

Ik zou eerst eens een query gaan bouwen in Access. Formuliervelden kun je nadien eenvoudig als criteria opvoeren.

De query heb ik, maar hoe de verschillende zoekopties in het formulier te verwerken?
De zoekvelden zal ik ook wel voor elkaar krijgen maar hoe vertel ik de "search" knop dat het eerst in al die velden moet kijken zonder dat ik met VB code aan de gang moet.
Dat is een wizzard die ik nog niet ben tegengekomen.

Ik blijf proberen...

assessor,

Door bijvoorbeeld
Code:
[Forms]![frmSelectie]![kzlLocatie]
op te nemen als criterium voor bv. een locatieID.

assessor,

Door bijvoorbeeld
Code:
[Forms]![frmSelectie]![kzlLocatie]
op te nemen als criterium voor bv. een locatieID.

Hiermee kom ik er niet uit. Na vijf dagen ben ik nog geen spat verder gekomen, ik moet er achter zien te komen wat ik verkeerd doe in mijn huidige database. Het voorbeeld programma werkte perfect met een andere tabel, het is redelijk goed van commentaar voorzien en ik heb aan de hand hiervan waar nodig de data aangepast, het moet met mijn tabel ook kunnen werken.

Hallo assessor,

als je je toepassing even omzet naar Access 2000 en in een WinZip bestand zet, wil ik wel even kijken.

Groet,

Tardis

Hallo Tardis,

Als jij mij vlot kan trekken dan zou ik je zeer dankbaar zijn, zit al een hele tijd vast hieraan.

Hallo assessor,

als je je toepassing even omzet naar Access 2000 en in een WinZip bestand zet, wil ik wel even kijken.

Groet,

Tardis

vast dank, assessor

Bijlagen

Hoi,

de naam van je subformulier heb je verkeert ingeven in de code onder je zoekknop.
(Ofwel is de naam van je sub verkeert)
Verander de code in:
Private Sub btnSearch_Click()

' Update the record source
Me.cntData.Form.RecordSource = "SELECT * FROM qryData " & BuildFilter

' Requery the subform
Me.cntData.Requery
End Sub

Ofwel moet je de naam bij de eigenschappen van je subformulier aanpassen.

Lode,

Archhhh.... het is weer bewezen "hoe vaker je kijkt hoe minder je ziet"
Helemaal top, ik kan weer verder. :thumb:

Tardis,

Allereerst dank voor je aanbod.
Wat kreeg je niet open?
De .zip (aangemaakt met WinRAR maar moet 100% compatibel zijn)
De .mdb (origineel is 2003 en met 2007 omgezet naar 2000, zou moeten werken)

nogmaals dank allen,
assessor

Hallo assessor,

ik kreeg je mdb niet geopend, opgelost door te importeren in een nieuwe leeg bestand.

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan