• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meest actuele jaartal tonen met 2 voorwaarde's waaraan voldaan moet worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kahroink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Beste allen,

Allereerst een ontzettend interessant forum om te volgen. Over het algemeen red ik me met antwoorden op vragen van anderen, alleen nu kom ik er helemaal niet uit. Of dat ligt aan de vrijdagmiddag :confused:

Zie onderstaand tabel...

actielijst ruimte jaar Laatste audit uitgevoerd in ruimte a
audit ruimte a 2012
audit ruimte b 2012
storing ruimte a 2011
audit ruimte c 2011
storing ruimte c 2011
audit ruimte a 2011
audit ruimte b 2011

Graag zou ik bijvoorbeeld van ruimte a willen weten wanneer de laatste audit uitgevoerd is.
In het tabel is te zien dat er in ruimte a in 2011 en 2012 een audit uitgevoerd is.

In een cel, maakt mij niet uit welke, zou dan 2012 moeten komen te staan.

Dit zal dan per ruimte aangegeven moeten kunnen worden, dus bijvoorbeeld:
Ruimte a 2012
Ruimte b 2012
Ruimte c 2011

Zo is makkelijk te zien dat ruimte c nog geauditeerd moet worden...

Hopelijk begrijpen jullie mijn vraag. Voor de volledigheid voeg ik een sample bestand toe. Het origineel met originele situatie is te groot om te plaatsen.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

zet in kolom H de ruimte die je wil onderzoeken, bijvoorbeeld "ruimte a" zet in kolom i de volgende matrix formule:

Code:
=MAX(($D$8:$D$14=H9)*$E$8:$E$14)

Een matrixformule kun plaatsen met ctrl-shift-enter in plaats van alleen enter. aangenomen dat de gekozen ruimte in cel H9 staat.

Laatst bewerkt:
Onder de namen van de ruimtes staan de formules om de laatste audit te berekenen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Werkt perfect!!!!

Bedankt voor de moeite voor het beantwoorden van mijn vraag!

Groeten,

Een blij man!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan