meest geschikte processor voor in een htpc prijs/kwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

edculinair

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
hallo

ik ben van plan een htpc in elkaar te zetten en kreeg als tip de amd phenom II x2 555. ik heb al een amd mobo besteld dus het word zowieso een amd systeem. mijn vraag is alleen: waarom zou deze uitermate geschikt zijn voor mijn htpc? ik zie namelijk meerdere goedkope processors zoals de 255 bv van amd. dat scheelt €20. ook zie ik bv de phenom 2 x4 925 (geloof ik) voor €10 meer staand. graag zou ik dus een advies krijgen wat qua prijs/kwaliteit verhouding de meest geschikte processor voor mij is, en waarom.

de overige componenten zijn: mobo: asus m4a785m-t en 2x 1gb ddr3 1333mhz (welke weet ik nog niet, iemand tips?) verder natuurlijk harde schijf, (samsung spinpoint f3 1tb lijkt me een leuke) en de rest maar dat doet nu even niet ter zake.

graag hoor ik van jullie

Een minder snelle X2 250 kan ook al, maar als je ook nog van plan bent om te gaan gamen is een X4 925 of een X2 550 verstandiger. Het is in iedergeval verstandig er een Scythe Big Shurikan bij te doen als koeler voor zo min mogelijk lawaai.

Jammer dat je al een AMD moederbord hebt, want een Intel Core i3 of Core i5 (met ingebouwde grafische chip en zuinig) zijn veel meer geschikt voor een HTPC

Dank voor jullie reacties! Met de laatste reactie kan ik alleen weinig! Ik ben zelf meer een amd fan ivm de goede prestaties/ ervaringen die ik heb en vind Intel, en dan zeker de i3 en i5 processors gewoon de duur. Dus wat raad je me op AMD gebied aan voor een htpc.

De 245 zou voor mij dus in principe prima zijn, echter als ik wil gamen is een 550/555 of een x4 geschikter.

Nog meer tips? Ook vwb geheugen? 2x 1 gb ddr3 1333 MHz moet genoeg zijn! Alleen welk merk/type?

Voor RAM geheugen gewoon voor een merk gaan als OCZ/Kingston/GEIL. Ikzelf heb goede ervaringen met Kingston ValueRAM.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan