Meest nutvolle upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

5deadmau5

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2011
Hallo allemaal.

Ik vind computeren en vooral gamen best wel leuk maar heb niet echt de ultieme game pc.. hoef ik ook niet hoor. op zich ben ik redelijk tevreden met wat ik nu heb.... namelijk:

Processor : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
Memory : 1024MB(Speed 800)
Mother Board : M2N-E SLI
Windows Version : Microsoft Windows 7 Ultimate Service Pack 1
Installation Date : 2011-03-07
Monitor : Algemeen PnP-beeldscherm (LG 42" plasma scherm hd)
Video Adapter : ATI Radeon HD 2600 XT
Mouse : Microsoft USB Dual Receiver Wireless Mouse (IntelliPoint)
Keyboard : USB-invoerapparaat
Disk Drive : INTEL SSDSA2M040G2GC ATA Device(37GB, IDE)
Disk Drive : SAMSUNG HD103SJ ATA Device(931GB, IDE)
Disk Drive : WD Ext HDD 1021 USB Device(1863GB, USB)
DVD/CD-ROM Drive : _NEC DVD_RW ND-3550A ATA Device

Nu vroeg ik me af in het kader van gamen wat voor mij de meest nuttige upgrade zou zijn? ik zat te denken aan zown 200 euro om daarvoor te spenderen.

Wat raadden jullie me aan? (graag specifiek)

Bedankt alvast... ik wacht jullie reacties vol smart af!

een nieuwe cpu en gpu en wat extra ram zou je goed doen

maar of je dat gaat redden met 200 euro zal moeilijk worden

kun je ook opschrijven welk merk en hoeveel wattage je voeding levert?
dit kun je alleen doen door de kast open te maken en op de sticker te kijken van de voeding zelf (kastje waar de stroom kabel ingaat)

Voor nieuwe games zul je zeker je een andere videokaart nodig hebben, maar ook meer geheugen.

Op dit moment is je CPU nog wel snel genoeg voor de meeste nieuwe games, maar ik denk dat dit over een jaar niet meer zo is. Helaas kun je de processor niet upgraden zonder een ander nieuw moederbord te halen. Maar als je een nieuw moederbord + CPU haalt zul je ook nieuw geheugen moeten halen.

Ook weet ik niet welke voeding(merk en type) je hebt en hoeveel watt deze levert. Dit is vooral belangrijk om te weten voor de aankoop van een videokaart.

Ik weet niet welke spellen je wilt spelen maar om voor safe te gaan zou ik zeggen, spaar nog even door zodat je 300~350 euro hebt en haal dan bijvoorbeeld dit:

http://www.alternate.nl/html/produc...GB/489898/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD
+
http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD5000
+(voeding)
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=TN5O13&baseId=685579

eh wouter dit moederbord kan de Phenom II x4 970 zelfs hebben zolang je maar een bios flash uitvoert dus nieuw moederbord hoeft niet
klik

fire, de lan wordt er dan wel uit gehaald geloof ik.

wouter, ik zou dan wel een upgrade set doen met een phenom geen althon die zijn niet echt goed in games, verder is de hd5770 wel een goede optie

fire, de lan wordt er dan wel uit gehaald geloof ik.

geen zorgen
LAN PXE: "Short for Pre-Boot Execution Environment. It allows a workstation to boot from a server on a network prior to booting the operating system on the local hard drive.

is voor servers bedoeld

@marcel de Athlon II x 4 640 is sterk zat het is geen high end dat zeker maar zal de games van nu prima op medium spelen

Laatst bewerkt:
Ik ben best impulsief aangelegd en heb net een nieuwe videokaart erin gezet een ati hd 5450 pci... het lijkt allemaal een stuk soepeler te gaan nu, goeie zet gedaan door deze videokaart erin te zetten?

Ik ben nu met dragon age II bezig... gaat wel aardig... zit aardig ver van m'n beeldscherm dus heb m'n resolutie als ik aan het gamen/computeren ben altijd op 1024 bij 768 staan... kwwaliteit vaak op laag/medium...
Omdat ik er een redelijk afstand vandaan zit (lees 2/3 meter) ziet het er dan eigenlijk nog best oke uit..
Het was ook meer een test (ik was bang als ik een hele dure videokaart zou kopen dat mijn pc hem niet zou ondersteunen) en volgens de winkel waar ik um kocht zou het in ieder geval al een beste stap vooruit zijn.
Nogmaals voor alle helderheid ik ben niet opzoek naar "de perfecte game" pc maar meer gewoon een pc waar je leuk op kan gamen (beetje wazige uitleg hoop dat je snapt hoe ik het bedoel)

een HD5450 is een workstation kaart en totaal geen game kaart
dragon age 2 zal wel werken maar verwacht niet teveel van die videokaart
ga je bijvoorbeeld Battle field bad company 2 spelen of CoD BO zul je op een erg lage resolutie moeten spelen (800x600)

dragon age 2 is niet erg zwaar wat dat betreft
wat jij had kunnen doen is een HD5670 kunnen nemen die zal de nieuwste games ook niet op high spelen maar wel zonder lag op medium

Laatst bewerkt:
oke, is het uberhaupt wel een vooruitgang dan vergeleken met ATI Radeon HD 2600 XT?

de HD2600 XT is in dit geval net ff wat beter dan een HD5450 alhoewel de HD5450 wel DX11 heeft

dus was dit idd eerder een downgrade dan een upgrade

HD2600 XT heeft busbreedte van 128 bit en de HD5450 64 bit

Laatst bewerkt:
Behalve dat die oude gewoon zo goed als op was en deze nieuw is :p, maargoed daar baal ik natuurlijk wel van, zonde van het geld. maar weer een wijze les: laat je nooit adviseren in de media markt, volgens die kerel was dit een goede video kaart om te gamen, ik vroeg nog: mocht het gamen nu niet goed gaan dan ligt het iig niet aan m'n videokaart? nee zei hij dan ligt het daar in ieder geval niet aan.
Maargoed dan maar ff een concrete vraag, welke video kaart van tussen 50 en 100 (als het een 110 euro is vind is ook nog oke) zou ik moeten nemen?
Dan bestel ik er 1 uit een webshop en geef ik deze video kaart wel aan m'n broertje die toch niet van gamen houd.
Graag wel van ati...

als je tot 110 euro kunt betalen kun je beter een hd5770 nemen, dat is een betere...

met de hd5770 kun je de nieuwste spellen nog op hoog draaien maar ik vermoed dat dat ook niet lang meer zal duren :P

euh ja maar dat is wel beter dan een HD5670 die hij voorstelde;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan