• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meest voorkomende getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris15

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2016
Onderstaande code gebruik ik om het meest voorkomende getal te tonen uit Kolom A

Ik wil graag de 9 meest voorkomende getallen uit Kolom A, is onderstaande formule daarvoor aan te passen? (zie voorbeeld)

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(A3:A999;MODUS(A3:A999))>2;MODUS(A3:A999);””)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is het niet mogelijk 9 gewone MODUS codes te gebruiken en elke code met: zonder het getal van de uitkomst van de vorige MODUS codes? :-)

Volgens mij had je die op 22-12 jl. al een keer gekregen.

Weet je het zeker Harry? want dan zou ik die nu gebruiken. Of heb ik er overheen gekeken misschien? Ik ga even zoeken bij de (vele) berichten :-)

Ik heb hem Harry, ik ga hem uitproberen.

Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A3:$A28;MODUS(ALS(ISNB(VERGELIJKEN($A3:$A28;$E$8:E8;0));VERGELIJKEN($A3:$A28;$A3:$A28;0)*{1;1})));"")

Harry, ik heb de code in het voorbeeld gezet, maar kom er niet uit. Kan jij een kijkje nemen?

Bijlagen

Harry, kolom A blijft gewoon staan en zakt niet naar beneden.....

Op mijn scherm zakt kolom A ook niet onderuit (net onder het bureau gekeken).
Matrixformule.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$3:$A$999;MODUS(ALS($A$3:$A$999<>"";ALS(ISNB(VERGELIJKEN($A$3:$A$999;$C$2:C2;0));VERGELIJKEN($A$3:$A$999;$A$3:$A$999;0)*{1;1}))));"")

Dank je harry!

Gewoon de code naar beneden kopiëren voor de 9 resultaten?

Harry, ik kom er (weer) niet uit..... waar zet ik de code en hoe kom ik aan de 9 resultaten? :-)

Kan jij het misschien in het voorbeeld plaatsen?

Is toch niets moeilijks aan lijkt me.
In C3 als matrixformule invoeren en doorvoeren met de vulgreep zover als nodig.

Ik denk dat het scheidingsteken in de matrix anders is in jouw versie.
Ik gebruik een ; (puntkomma) en mijn vermoeden is dat het een \ (backslash) bij jou moet zijn.
Is er resultaat in onderstaand bestand?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit ziet er super uit!

Deze code is geschikt voor mij Harry? :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan