mega probleem , virus??

Status
Niet open voor verdere reacties.
ook geen dvd gebrand waarschijnlijk

misschien lukt het zoals in deze post (engels)

is dat ook voor vista want heb vista erop?
en waarvoor is dit precies? :thumb:

kan op bepaalde sites niet meer komen (gmail, google)
komt heel vaak bericht dat windows verkenner vas tis gelope en opnieuw word opgestart terwijl ik windows verkenner niet heb lope, de startbalk gaat weg en komt weer tvoorschijn!!??!!?

Laatst bewerkt:
Ik moet bekennen dat je hier w.s. weinig aan zult hebben.
Acer computers hebben een verborgen partitie(gedeelte) op de harde schijf, daar staat een image (back up) van het besturingsysteem. In dit geval vista
Bij de eerste start werd er w.s. gevraagd of je dat op dvd wilde zetten.
Bij de originele Acer installatie kun je dan bij het opstarten op ALT + F10 drukken.
Dan start er een programma (eRecovery) wat het besturingssysteem weer van de verborgen partitie afhaalt.
Je bent dan weer helemaal terug in de beginsituatie, toen je de pc voor het eerst gebruikte.
Helaas heeft het installeren van XP, dat gedeelte gewist van de harde schijf.
Ik heb daar tot nu een oplossing voor gevonden, maar die is erg technisch, n.l. het handmatig aanpassen van de boot(opstart)sector van de harde schijf.

Ik probeer het programma te vinden als download, maar dat is tot nu toe niet gelukt.
Wel de mededeling, "coming soon" voor desktops, dus wie weet.
Wel deze handleiding
Misschien weet iemand anders of en waar het programma te vinden is.

Anders misschien de helpdesk van acer, daar kun je ook terecht voor de herstel dvd's Maar dat kost een euro of 60

Ook is er nog de optie om de huidige vista installatie aan het werk proberen te krijgen.
Met gebruik van allle drivers van de acer site (eerdere link).
Ip zou win xp zo ook moeten kunnen draaien.

Ik moet bekennen dat je hier w.s. weinig aan zult hebben.
Acer computers hebben een verborgen partitie(gedeelte) op de harde schijf, daar staat een image (back up) van het besturingsysteem. In dit geval vista
Bij de eerste start werd er w.s. gevraagd of je dat op dvd wilde zetten.
Bij de originele Acer installatie kun je dan bij het opstarten op ALT + F10 drukken.
Dan start er een programma (eRecovery) wat het besturingssysteem weer van de verborgen partitie afhaalt.
Je bent dan weer helemaal terug in de beginsituatie, toen je de pc voor het eerst gebruikte.
Helaas heeft het installeren van XP, dat gedeelte gewist van de harde schijf.
Ik heb daar tot nu een oplossing voor gevonden, maar die is erg technisch, n.l. het handmatig aanpassen van de boot(opstart)sector van de harde schijf.

Ik probeer het programma te vinden als download, maar dat is tot nu toe niet gelukt.
Wel de mededeling, "coming soon" voor desktops, dus wie weet.
Wel deze handleiding
Misschien weet iemand anders of en waar het programma te vinden is.

Anders misschien de helpdesk van acer, daar kun je ook terecht voor de herstel dvd's Maar dat kost een euro of 60

Ook is er nog de optie om de huidige vista installatie aan het werk proberen te krijgen.
Met gebruik van allle drivers van de acer site (eerdere link).
Ip zou win xp zo ook moeten kunnen draaien.

hey ja die geheime partiti die erop zat zal nu wel weg zijn want alles is geformatteerd
ben niet echt van plan 60 euro er aan uit te geven... :confused:
ik heb toen ik windows vista heb geinstalleerd (laatste keer was 2 weken geleden)
alle drivers van de acer site gehaald etc,

wat is nu de best eoptie?

ik denk dat hier het voornamelijkste probleem ligt (maar dat is uit het standpunt van een leek indeze)

dat omdat mijn windows update het niet doet er lekken in me systeem zitten en er zo makkelijk dingen in me pc kunne komen??

plus dat antivir bestanden van windows heeft geledete omdat hij het aangaf als virus, daardoor is me hele systeem instabiel denk ik!!

nog iets raars:

als ik verkenner open en bijv ook firefox aan heb dan verschijnt die verkenner om de paar seconde over me firefox heen terwijl ike verkenner gewoon geminimaliseerd heb...
lijkt erop of verkenner aangestuurd word door iets of iemand

die link (waar dit originele topic over gaat) opend zich nu ook in IE, firefox en denk nu dus ook verkenner!!
gelukkig heb ik geen last van 10miljoen x achter elkaar openende IE explorers maar nu word het af en toe 1 page die opend met die link.............:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan