Melding 0x800CCC0F in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan van Asseldonk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Berichten
1.805
Sinds enkele weken krijg ik de volgende foutmelding:

Bij taak HccNet - Bezig met verzenden en ontvangen is een fout (0x800CCC0F) opgetreden: De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of Internet-provider (ISP).

Deze melding krijg ik voor alle mailadressen.
Mail bekijken en verzenden via webmail is geen probleem. Het probleem is vermoed ik ontstaan bij een mislukte poging om de laptop aan het netwerk op de zaak te koppelen. De instellingen voor de mail heb ik allemaal gecontroleerd en deze staan goed.
Ik werk met windows XP Home en office XP.
 
Bennie,
Nee geen Norton maar Panda, ik had je antwoord op een soortgelijke vraag al geprobeerd maar dit loste het probleem niet op. Andere suggesties?

Ik vermoed dat het ontstaan bij de poging om de laptop te koppelen aan het netwerk op onze zaak. Hier werd de laptop wel herkend maar kon niet op het netwerk komen. Kan de naamgeving groep van de laptop mogelijk een probleem zijn? Er is ook een koppeling met een netwerkbrug (die een foutmelding gaf) verwijderd.
 
Inmiddels alle outlook mailaccounts verwijderd, outlook hersteld, en mailaccounts weer aangelegd.
Probleem blijft hetzelfde.
Ook met IPCONFIG de IP-adressen gereset.
Nog steeds geen oplossing.
Ook uitschakelen van firewall helpt niet.
Iemand nog andere suggesties?
 
De verschillende aangegeven mogelijkheden zijn uitgeprobeerd maar nog steeds geen oplossing.
Ik krijg wel verbinding met internet, maar als ik probeer te pingen naar een adres, bijv. helpmij.nl vanuit een dosprompt krijg ik geen reactie. Ik ben op dat moment wel verbonden met internet want ik kan de pagina wel oproepen. Het lijkt op een intern conflict tussen ISDN en netwerkkaart, waarbij de verbinding via ISDN loopt en het ophalen van de mail via het netwerk wil lopen. Dat is er echter niet.
 
Oorzaak van het probleem is gevonden.
Deze lag toch in de instellingen van Panda Antivirus.
Zodra de permanente beveiliging is ingeschakeld (in comb. met heuristic scan?) treed de fout op.
Aan de instellingen was niets veranderd, vermoedelijk is het ten gevolge van een update. Toevallig samenloop van omstandigheden met netwerkaansluiten zette me op een verkeerd spoor. Ga via Panda uitzoeken hoe ik wel beveiligd kan blijven want ik wil inkomende mail altijd gescand hebben.
Als ik daar een oplossing voor heb zal ik deze hier ook melden. Voorlopig zet ik het item op opgelost.
 
Een soortgelijk probleem wordt hier besproken. Wellicht dat het je verder opweg helpt.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan