Melding (201235) in Word met 'Ja' beantwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

zipje2007

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
30
Bij het openen van een word document, (dat overigens wordt gegenereerd op basis van een sjabloon met opgeslagen macro's), krijgt de gebruiker de melding:

"Als u dit document opent, wordt de volgend SQL-opdracht uitgevoerd:......Gegevens uit de database worden in het document geplaatst. Wilt doorgaan?"
(De gebruiker kan op Ja of Nee klikken.)

Dat de melding verschijnt klopt, want het bestand bevat samenvoeg velden.

De security officer heeft de wind er kennelijk goed onder, want de gemiddelde gebruiker binnen het bedrijf schrikt zich een hoedje.
Ik wil de melding daarom graag graag onderdrukken of automatisch laten beantwoorden met 'Ja'. Ik las dit artikel: https://support.microsoft.com/nl-nl...his-will-run-the-following-sql-command-messag

Aanpassingen doen in de registry is geen optie. Commando DisplayAlerts=none werkt wel, (zie artikel) maar beantwoord de melding met 'Nee', terwijl dit 'Ja' zou moeten zijn.

Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de melding altijd met 'Ja' wordt beantwoord?

Bij voorbaat hartelijk dank.
 
Dat kan helaas niet; je kunt de melding wekpoetsen met Application.DisplayAlerts = wdAlertsNone maar daarmee stop je de automatische uitvoer van het document. Het vervolg (de documenten samenvoegen) zul je dan dus ook helemaal in VBA moeten programmeren. Niet zo lastig overigens.
Wat ik zelf doe: de eerste keer dat een samenvoegdocument wordt gemaakt, laat ik bij het sluiten van dat hoofddocument de verschillende samenvoegcomponenten, zoals de SQL code, wegzetten in DocVariables. Die lees ik de volgende keer dan weer uit. Voor het geval dat een bron veranderd moet worden (soms is dat nodig) laat ik middels een Msgbox een nieuwe bron selecteren. Dat werkt prima.
 
Bedankt voor de reactie. Een gevalletje 'helaas pindakaas'.

Ik wil het samenvoegen best graag in VBA programmeren, maar ik heb daarmee totaal geen ervaring. Zijn er misschien artikelen (met eenvoudige voorbeelden) die u zou kunnen aanraden?
 
Ik gebruik de code dus zelf ook; het is niet zo moeilijk om dat in een documentje van jou te zetten. Ik zou zeggen: post de betreffende documenten (brief + een gegevensbestand) en waar je e.e.a. opgeslagen hebt/wilt hebben. Dan zet ik de code er wel in.
 
Goedemorgen,

Hartelijk dank voor uw aanbod, ik maak er graag gebruik van.

Ik heb wat meer tijd genomen om te reageren en een mock-up database en bijbehorend sjabloon gemaakt (zie bijlagen, het sjabloon moest ik als zipfile meesturen). Voor het vullen van de database (excel bestand) heb ik de algemene voorwaarden van Philips gebruikt. Dat leek me een betere optie dan het delen van (persoons)gegevens op dit forum. Ik denk (hoop?) dat mijn VBA vaardigheden voldoende zullen zijn om geboden oplossingen te repliceren naar de werkelijke situatie.

De situatie is als volgt:
Het Word-sjabloon wordt gebruikt om overeenkomsten te genereren. Om de gegevens van de klant op te nemen in de overeenkomst zijn een aantal velden beschikbaar (typen fill-in, ref en een vervolgkeuzelijst).
De contractuele bepalingen worden opgehaald uit een 'master database', dat is het Excel bestand. De samenvoegvelden in het Word sjabloon behelzen niets meer dan het ophalen van een record, en daarna de volgende record. Er zijn nogal wat verschillende typen overeenkomsten in omloop, waarin de contractuele bepalingen in wisselende samenstelling worden gepresenteerd. Door de bepalingen buiten het sjabloon op te slaan kunnen de teksten worden beheerd.

Het sjabloon bevat tevens een macro die ervoor zorgt dat de voorbeeldweergave van de samenvoegvelden wordt gebruikt, zuiver t.b.v. de gebruiksvriendelijkheid.

Uiteindelijk zullen de sjablonen, of liever gezegd nieuwe documenten op basis van de sjablonen, worden aangeroepen middels een call macro. De bestanden zullen allemaal worden opgeslagen op SharePoint.

Op voorhand wil ik nogmaals mijn dank uitspreken.

Vriendelijke groet,
J.M. Smit
 

Bijlagen

  • Master.xlsx
    29,9 KB · Weergaven: 41
  • Overeenkomst.zip
    30,8 KB · Weergaven: 31
Goedemorgen,

Het is wat brutaal om te vragen, maar heeft u gelegenheid gehad om naar mijn vraag te kijken?

Vriendelijke groet,
J.M. Smit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan