Melding: A DISK READ ERROR OCCURRED

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jobuit

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2001
Hallo Help Mij

De laptop van mijn dochter start niet meer.
Bij het opstarten geeft hij na de BIOS de bovenstaande melding en dan press CTRL+ALT+DEL to restart
De laptop is een acer aspire 5315 met Windows Vista
Ik heb wel de recovery CDs echter wil ik die nog niet gebruiken ivm verlies van belangrijke data voor school
Ik heb ook de UBCD 4.11 geprobeerd maar de laptop kan schijnbaar ook de CD niet lezen
Wie kan helpen het liefst zonder data verlies

BVD
Jo

hai,

als je harde schijf nog goed werkt, kan je alles backuppen d.m.v. van acronis bijvoorbeeld. goeie tool die ik ook gebruik. en de backup kan je dan op een andere plek terug zetten.

Hallo Bilal,

Ik heb jammer genoeg geen toegang meer tot de harde schijf.
Na de melding kan ik alleen een restart doen en dat brengt natuurlijk niets, omdat dan weer dezelfde melding komt.

Jo

maar dat is ook niet nodig. met acronis kan je opstarten. en daarvandaan alles backuppen naar een usb stick of harddrive.

yes. of iets hebben dat er op lijkt. ghost is geen optie. want daar kan je niet bepaalde bestanden selecteren om terug te zetten. zoek anders op ftd.

Hallo Bilal,

Ik heb acronis gevonden en ook kunnen downloaden maar het is een EXE file dus ik heb er niets aan, aangezien volgens mij dit eerst op een PC geinstalleerd dient te worden en aangezien ik geen toegang heb tot de harde schijf is dit geen optie.
In ieder geval bedankt voor de moeite.

Wat ik volgens mij nodig heb is een boottable cd of iets wat mij toegang geeft tot de laptop want nu blijft hij hangen gelijk na de bios.
Ik ga het maar proberen met de recovery cds en laat nog wel weten wat de gevolgen zijn.

Groetjes,

Jo

Heel graag,

Moet je wel even aangeven hoe ik hem dan weer kan downloaden

Groetjes,

Jo

Hallo Harry en Bilal,

Ik heb beide programma's gedownload en ook uitgeprobeerd
Echter bij het opstarten herkend of ziet hij de Cds niet en gaat weer terug naar een normale opstart.
Toch maar de revovery dvd gedraaid en deze lijkt in eerste instantie te werken.
Hij gaf aan dat alles weer hersteld was en ik kan gewoon weer opstarten echter nu loopt steeds windows vast, ook in veilige modus kunnen proberen echter deze loopt ook vast en wel steeds op crcdisk.sys.
Hierop gegoogeld en dit ziet er niet goed uit, nergens geen oplossing gevonden.
Breng hem morgen maar naar onze PSshop om hem te repareren.
Mocht ik van de reparateur de oorzaak door krijgen dan plaats ik hem nog in deze topic.

In ieder geval bedankt voor alle moeite

Groetjes,

Jo

Hoi !

Foutmelding en hangen tijdens de opstart is in bijna alle gevallen een fout betr. het opstarten en/of de opstartvolgorde.

Bijv. staat " boot from USB " in de opstartvolgorde en heb je 'n USB-slot in gebruik , of staat de Sata-mode niet correct ingesteld, staat " boot from lan" ingesteld o.i.d.

Ben benieuwd wat er uit komt.

Greetz,

Harry.

hallo Allen,

in de tussentijd ook het probleem aan de helpdesk van Acer voorgelegd maar hun antwoord was helemaal teleurstellend ze melden: de laptop dient opgestuurd te worden voor reparatie.
Brengt dus ook niets
De laptop maar naar de plaatselijke reparateur gebracht en ik kon hem een dag later al ophalen met als resultaat:
Harddisk stuk, deze vervangen tevens is er door hun Windows 7 erop gezet en hij werkt weer prima, kosten totaal 75 euro

allen bedankt voor de ondersteuning

Groetjes,

Jo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan