• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Melding als een bepaalde datum is overschreden

Status
Niet open voor verdere reacties.

respawn

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Berichten
8
Beste,

Ik zou graag een formule willen hebben voor Excel 2007 die mij inzicht zou kunnen geven zodra er een datum een x aantal dagen is overschreden.

Voorbeeld:

Ik neem 16-02-2009 als verzenddatum van product X, product X gaat de deur uit om te worden gespoten. Vervolgens wil ik dat product X binnen 3 werkdagen terug is (dus exclusief weekenden).

Ik heb in de ene cel dus staan: [Verzonden] 16-02-2009 en de 2e cel [Retour] nog niks (Er is nog geen eind/retour-datum bekend), en de 3e cel zou rood op moeten lichten als de 3 werkdagen na 16-02-2009 zijn overschreden.

Is dit met een simpele formule te realiseren?

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Iemand moet 'ons' verder helpen als het gaat om de voorwaardelijke opmaak zoals jij wilt, maar voorlopig heb ik het resultaat in de bijlage 'gewrocht'
 

Bijlagen

  • VoorwOpmaak.xls
    20,5 KB · Weergaven: 372
Hoi,

Iemand moet 'ons' verder helpen als het gaat om de voorwaardelijke opmaak zoals jij wilt, maar voorlopig heb ik het resultaat in de bijlage 'gewrocht'

Enorm bedankt man!

Rappe reactie dude ;) :thumb: I like! :cool:

Maar hiermee kan ik vast een start maken, de voorwaardelijke opmaak kan ik altijd later nog inbouwen.

Ciao!
 
Hoi,

Ik heb hem nog wat aangepast omdat je zelf het aantal (werk)dagen wilt bepalen waarbinnen het werk klaar moet zijn.
 

Bijlagen

  • VoorwOpmaak.xls
    21 KB · Weergaven: 196
Hier is hetzelfde bestand, met voorwaardelijke opmaak.

Gr,

Plenkie
 

Bijlagen

  • VoorwOpmaak(3).xls
    25 KB · Weergaven: 193
Hoi 'Plenkie',

Kan je even aangeven hoe je dat hebt geregeld, want bij mij werkt dat in het geheel niet.
 
Voorwaardelijke opmaak

Formule is: =ALS(C3=0;VANDAAG()-B3>3) dan rood.

Snappie?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit allemaal, tnx a lot!

Zou het ook mogelijk zijn de formule uit te breiden naar >3 werkdagen i.p.v. alle dagen van de week? (Dan pakt hij alleen doordeweekse dagen geloof ik).
 

Bijlagen

  • VoorwOpmaak(X).xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 80
Oeps in vorige zat een foutje, verbeterde versie, op basis van WERK dagen
 

Bijlagen

  • dagen te laat.xls
    25 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
@Plenkie
Er is wel duidelijk vermeld dat de invoegtoepassing Analysis Toolpack geïnstalleerd moet zijn alvorens je gebruik kan maken van deze functie
 
Warme bakker!

Ik weet het, heb dat ook wel geinstalleerd (geloof ik). Dan nog krijg ik de foutmelding, maar ook dit onderwerp komt ergens in het forum terug.

Magoed, ik heb het niet nodig verder. Hoop voor respawn dat het voldoende was :)

Gr,

Plenki
 
Test deze eens
 

Bijlagen

  • VoorwOpmaak(X)(1).xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 68
Nee :confused:

Als je getal uit cel van NETTO.WERKDAGEN haalt dan is het dus altijd >3 is te laat, dus rood?

Zie voorbeeld van de Warme Bakker, zo bedoelde ik het.

Mvg,

Plenkie
 
Laatst bewerkt:
Nee :confused:

Als je getal uit cel van NETTO.WERKDAGEN haalt dan is het dus altijd >3 is te laat, dus rood?

Zie voorbeeld van de Warme Bakker, zo bedoelde ik het.

Mvg,

Plenkie

Ok, dan snap ik niet wat je nou bedoelt en waarom het anders zou moeten :D

PS, hierbij nog een versie waarbij je het aantal dagen te laat kan aanpassen.
 

Bijlagen

  • dagen te laat.xls
    28,5 KB · Weergaven: 103
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan