• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

melding bij benaderen deadline

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indus

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2017
Beste forummers,

Ik ben op zoek naar een formule of code waarbij ik meldingen krijg bij het naderen van een bepaalde datum.

Bij het naderen van een bepaalde datum vanaf 40 tot 30 dagen wil ik een melding middels voorwaardelijke opmaak krijgen.

Wie weet de oplossing?

Post eens een voorbeeld en geef hierin aan wat je voor melding wilt. Is het bv. voldoende om een datum een kleur te geven al naar gelang de datum of wil je echt een melding (popup).

Variant op @dotch

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    sn = Application.Transpose(Blad1.Columns(3).SpecialCells(2, 1))
    sp = Blad1.Columns(3).SpecialCells(2, 1).Offset(, -1)

For j = 1 To UBound(sn)
      If sn(j) <> "" Then sn(j) = IIf(sn(j) - Date < 30, sp(j, 1) & ": " & Format(sn(j), "dd-mm-yyyy"), "")
    Next

If UBound(Filter(sn, ":")) > -1 Then MsgBox Join(Filter(sn, ":"), vbLf)
 End Sub

ik zend de opdracht en vervolgens wordt een factuur ingezonden. Deze wordt dan binnen 30 dagen betaald.

Dus de opdracht zou tussen 30 en 60 dagen verstuurd moeten worden. En de factuur moet binnen 30 dagen betaald worden.

Op het moment dat we binnen de 30 dagen zitten zou een melding van betaling gereed niet gereed gemaakt worden. Daarbij zou de cel een bepaalde kleur moeten krijgen.

Je hebt:
a) een melding voor het versturen van een opdracht (tussen 30 en 60 dagen)
b) een melding voor gereedmelding wel/niet voor betaling factuur (binnen 30 dagen)

Is dit een vraag of een betalende opdracht ? Wat is je budget ?

Waarom reageer je dan niet eens fatsoenlijk op de reakties die je al hebt gehad ?

@ Indus
iemand een antwoord?
Je hebt al een paar voorzetjes gekregen, maar in uw postje #1 is het
vanaf 40 tot 30 dagen
In uw postje #4 is het
tussen 40 en 30 dagen een melding zichtbaar voor betaling
en uw postje #7 is het
a) een melding voor het versturen van een opdracht(tussen 30 en 60 dagen)
b) een melding voor gereedmelding wel/niet voor betaling factuur (binnen 30 dagen)
Punt 1 zie de opmerking van snb in postje #11.
Punt 2 vraag de juiste vraag en geen drie verschillende.
Punt 3 post dan een gelijkend vb bestandje met het gewenste resultaat.
Punt 4 Het forum is "helpmij" niet maakmij"
Als je punt 1 en punt 3 voor elkaar krijgt dan zal ik nog eens kijken voor een oplossing, zoniet veel suc6.
Edit: Als je punt 1 en punt 3 voor elkaar krijgt moet zijn: Als je punt 1 en 2 en punt 3 voor elkaar krijgt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan