• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Melding bij bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat hebt gij gedaan :mad::p
In welke loop krijgt ge de foutmelding, maw welk is de waarde van kol als de fout optreed ?
 
Eh, ik heb niets gedaan hoor. Echt niet. :eek:

In de kolommen D, I en R staan enkel datums.

Gisteren werkte het nog perfect en als ik nu open, krijg ik de melding "Fout 457 tijdens uitvoering: Deze sleutel is al verbonden met een lid van deze collectie."

Als ik dan op foutopsporing klik, is deze regel geel gemarkeerd.

Chiara :confused:
 
zo'n collection zorgt er automatisch voor dat je geen 2 keer hetzelfde kan ingeven, dus vermoedelijk heb je 2 keer hetzelfde "bericht" proberen toe te voegen aan de collection "Berichten" en dus komt hij met een fout 457. Gewoon eventjes zeggen dat hij die fout moet negeren (zie rode aanpassing) en klaar is kees.
Ik zie dat die on error er aanvankelijk in stond, maar die is ergens onderweg gesneuveld, ik zou moeten uitzoeken waar precies.

Code:
For Each c In Sheets("Gegevens").Columns(Kol).SpecialCells(xlConstants)  'loop alle niet-lege D-cellen af
    If IsDate(c) Then                                      'is het een datum
      If tel <> 2 Then                                     'geen verjaardag
        datum = c.Value                                    'neem gewoon die datum over
      Else                                                 'wel een verjaardag
        datum = DateSerial(Year(Now) - (Month(c.Value) = 1 And Month(Now) = 12), Month(c.Value), Day(c.Value))  'verander geboortejaar naar dit (of volgend jaar in december) jaar
      End If
      If Date <= datum And datum <= Date + dagen Then      'valt binnen meldingsperiode
        Bericht = Format(CLng(c.Value), "00000") & "|" & c.Offset(, 1 - c.Column).Value & ", " & c.Offset(, 2 - c.Column).Value  'nieuwe bericht
        [COLOR="red"]On Error Resume Next                               'doorgaan bij [/COLOR]fout
        Berichten.Add Item:=Bericht, Key:=CStr(Bericht)    'toevoegen aan collection
        [COLOR="red"]On Error GoTo 0                                    'einde doorgaan bij f[/COLOR]out
      End If
    End If
  Next
 
Hoi cow18,

Dit lijkt het probleem op te lossen. Mijn dank is groot. :thumb:

Kun je me uitleggen wat je bedoelt met twee keer hetzelfde bericht toevoegen? Bijvoorbeeld twee dezelfde datums in een kolom of zeg ik nu iets heel doms.

Groetjes, Chiara
 
je hebt 3 groepen boodschappen (verjaardagen, examens en herkansingen dacht ik)
nu zou het mogelijk kunnen zijn dat iemand 2 keer voorkomt en dus misschien 2 keer met zijn verjaardag zal vermeld worden en om dat te vermijden zonder al te veel programmeerwerk kan je een collection gebruiken.
Dus je zal ergens binnen een groep boodschappen datum&naam&voornaam meer dan 1 keer gebruikt hebben
met deze rode aanpassing krijg je te zien wie je 2 maal vermeldt, Hou die er terug uit als die je teveel hinderen

Code:
On Error Resume Next                               'doorgaan bij fout
[COLOR="red"]Err.clear        [/COLOR]
Berichten.Add Item:=Bericht, Key:=CStr(Bericht)    'toevoegen aan collection
[COLOR="red"]if err.number<>0 then msgbox "dubbel gebruikt :  " & b[/COLOR]ericht        
On Error GoTo 0                                    'einde doorgaan bij fout
 
Dank je wel, cow18

Ik zet de vraag maar weer op opgelost, tot ik misschien weer ergens tegenaan loop :eek:

Liefs Chiara
 
Pff.. weer iets anders :confused:

Als ik het bestand open, dan verschijnt er een melding 'kan het bestand niet lezen' met alleen een 'ok' knop. Als die vervolgens wordt aangeklikt, opent het bestand zonder verdere problemen en kan er alles mee worden gedaan. Het bestand staat op een server.

Ik heb overigens de laatste code van cow18 er niet in verwerkt.

Iemand een ideetje? :confused:

Aanpassing: het zojuist (zaterdag 10:25 uur) geprobeerd om op de server andere Excel bestanden te openen, maar het probleem blijft. Ligt dus gelukkig niet aan mijn bestand. Bij openen van Word bestanden geen problemen, alleen bij Excel. Zelfs bij een nieuwe werkmap.

Chiara
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat er geen ideetje is. :confused:

Ik zet de vraag maar als opgelost, want de foutmelding betreft niet het bestand waarom het in eerste instantie ging.

Chiara
 
je excel-probleem is nu totaal anders dan je initiele vraag.
Dus om een betere kans te maken op een antwoord op je huidige vraag kan je beter een nieuwe topic openen en zoals je aangeeft deze vraag te sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan