melding bij nieuwe rss feed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VolgensBartjes

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
211
Hoi,
ik weet niet precies hoe rss feeds werken, maar wat ik graag zou willen, is dat ik een melding krijg als er op een door mij aangegeven rss feed een nieuw bericht komt. ik dacht dat het kon door in de instelling van IE& aan te zetten dat je een geluidje wil bij nieuwe rss feeds die gevonden worden, dit betekend echter dat je een geluid krijg als je op een pagina kom, die rss feeds heeft, dus krijg ik bij een heleboel sites dat geluidje. da's dus niet wat ik wil :p
ook een andere manier zoals bijv een dienst die me mailt als er een nieuw bericht op een aangegeven feed staad vind ik ok. heeft iemand een oplossing hoe ik dit kan doen?
Bart
 
Probeer anders Google Reader eens.

Dan krijg je zo te zien welke feed een nieuw bericht heeft. Je abonneert je dan op een feed.

Zelf gebruik ik Vienna op mijn MacBook om RSS feeds bij te houden.
 
google reader moet je nog elke keer heen lijkt me om te kijken of er wat niieuws is? dan kan ik net zo goed de site zelf iedere keer bezoeken:p ik heb gmail, maar merkte wel dat als ik daar rss feeds aangeef om bovenaan te laten verschijnen, dat hij ook gewoon oude berichten pakt. ik wil het lieft geen extra programma op mijn computer maar gewoon in IE of op mijn mail een bericht krijgen van: er is een nieuw bericht op die en die rss feed...
 
google reader moet je nog elke keer heen lijkt me om te kijken of er wat niieuws is? dan kan ik net zo goed de site zelf iedere keer bezoeken:p
Juist ja, maar wat als je meerdere feeds gebruikt? Dan hoef je maar naar 1 pagina te gaan.

Ik heb in mijn reader 15 sites waarvan ik de feed gebruik. Scheelt mij toch 15 pagina's te bezoeken. Vienna draait bij mij op de achtergrond en ik kan zo zien hoeveel nieuwe berichten er in totaal zijn.

Daarnaast zijn de meeste mailprogramma's uitgerust met een ingebouwde feedreader. Kijk daar ook eens naar.

Dat er oude berichten verschijnen is logisch. De feed wordt steeds aangepast.
De eerste keer dat je hem instelt zal hij dus alle items weergeven die er nog in staan.
 
dank je... bij gmail waar ik de rss toevoeg blijtie de oude er nog lang tusendoor gooien hoor... maargoed, ik wil de dit dus echt alleen maar gebruiken als een notifier voor nieuwe berichten op één feed, niet om een overzicht te zien van meerdere rss pagina's.... maar zal nog wel ff verder zoeken als niemand verder iets weet hiervoor...
 
heb nog niet echt een goed oplossing gevonden. ondertussen iemand die misschien een site weet waar ik een emial abonnement kan aanmaken op willekeurige rss feeds van externe sites? ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan