Melding bij start internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lastj0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Hallo mede PC-gebruikers,

Bij het opstarten van internet (KPN-ADSL) verschijnt iedere keer de mededeling dat de PC een onderdeel voor Microsoft Office 2000 premium wil installeren en vraagt hij om de installatie CD.

Weet iemand hoe ik van deze vervelende storing af kan komen? Ik zou diegene zeer dankbaar zijn.

Groeten,
Lastj0

M.i. kan dat aan meerdere dingen liggen:
1. IE is jouw standaard browser en die is niet volledig geinstalleerd (of beschadigd),
2. Outlook of Outlook Express is jouw standaard mailprogramma en dat is niet volledig geinstaleerd (of beschadigd),
3. ?

Wat gebeurt er als je idd. die CD erin doet?

Ik weet niet wat er gebeurd als ik de CD van microsoft office 2000 erin doe. Het rare is alleen dat de melding alleen op het scherm komt wanneer ik het internet opga. Dat is toch vreemd?

Groeten,
lastj0

Nee, da's niet vreemd als een van die 2 door mij genoemde items de oorzaak is en 1 of beide progjes gelijk bij het maken van verbinding mee worden opgestart.
IE en / of Outlook of OE, maken deel uit van de Officesuite en ALS er dus iets mis is met die installatie en jij gaat het W W W op (en IE IS jouw standaard browser) dan is het zelfs heel erg logisch dat een dergelijke foutmelding tevoorschijn komt.

Laatst bewerkt:
installatie bij starten internet

Ik heb zoals aangegeven de gevraagde installatie CD in de lade gedaan, echter hij zeft nu dat hij het bestand niet kan vinden? Kortom, het probleem blijft en ik wordt er stapelgek van. Misschien nog andere oplossingen mogelijk?

Groeten,
Lastj0

even een los vraagje tussendoor.........
heb je recentelijk letter(type)s van je pc verwijderd?

Jammer, want door mijn hoofd "flitste" een nagenoeg identiek probleem dat ikzelf een paar jaar geleden heb gehad. Ik had een aantal honderden lettertypes verwijderd omdat ik binnen Powerpoint een probleem had en volgens de Knowledgedatabase van Microsoft zou DAT probleem op te lossen zijn door het aantal letters te verminderen tot minder dan ..... (weet ik niet meer uit mijn hoofd)
Idd. mijn Powerpointprobleem was opgelost, maar ik kreeg toen hetzelfde meldinkje bij de Windows opstart als jij nu krijgt, vandaar mijn vraag.

Jouw probleem moet m.i. gelinkt zijn aan IE, want pas bij het maken van verbinding krijg je de melding.
Je zou eens kunnen overwegen om IE te verwijderen en daarna te herinstalleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan