Beste groep,
Momenteel hou ik in excel een presentielijst bij van mijn studenten. Nu wil ik graag bekijken waar recidivisten zitten, dus mensen die het vak vorig jaar ook al hebben gevolgd. Helaas blijkt mijn kennis van excel wat tekort te schieten.
Wellicht kunt u mij vertellen hoe ik in excel een functie kan aanmaken die een cel bijvoorbeeld kleurt (of een andere markering geeft) in tabblad A als het administratienummer dat in deze cel is vermeldt ook al in een andere cel in tabblad B voorkomt?
Ik zou uw hulp buitengewoon op prijs stellen.
Mvg,
Mareku
Momenteel hou ik in excel een presentielijst bij van mijn studenten. Nu wil ik graag bekijken waar recidivisten zitten, dus mensen die het vak vorig jaar ook al hebben gevolgd. Helaas blijkt mijn kennis van excel wat tekort te schieten.
Wellicht kunt u mij vertellen hoe ik in excel een functie kan aanmaken die een cel bijvoorbeeld kleurt (of een andere markering geeft) in tabblad A als het administratienummer dat in deze cel is vermeldt ook al in een andere cel in tabblad B voorkomt?
Ik zou uw hulp buitengewoon op prijs stellen.
Mvg,
Mareku