Melding CHKDSK " Er is een onbekende fout opgetreden "

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Beste,

Ik heb al enige malen geprobeert Windows 7 op mijn laptop te installeren maar telkens als deze met de installatie bezig is loopt hij vast met de melding dat hij bestanden niet weg kan schrijven.
Ik zocht dus de oorzaak in een defect op de harddisk en besloot CHKDSK erop los te laten.
En mijn vermoeden werdt bevestigd aangezien CHKDSK met diverse foutmeldingen kwam. (zo o.a. Bezig met verwijderen recordsegment van zwevend bestand)
Op een gegeven moment kwam CHKDSK met de melding " Er is een onbekende fout opgetreden " en stopte de scan en reparaties.
Wat kan de reden zijn van deze foutmelding? Ik zou graag de fouten gerepareerd willen hebben. (en ja.. wellicht is het beter als ik een nieuwe HD aanschaf want deze is inmiddels 6 jaar oud)
Toch vraag ik me af wat CHKDSK met die melding bedoelt.

Ik heb uiteindelijk toch besloten de harddisk met aeseus partition master te formateren en nogmaals chkdsk te laten scannen. Ditmaal kwam hij met de foutmelding: " CHKDSK heeft vrije ruimte in de volumebitmap gevonden die als toegewezen is gemarkeerd. Onvoldoende schijfruimte om volumebitmap te herstellen.
CHKDSK is afgebroken "

Deze vrije ruimte in de volumebitmap is overigens met aeseus partition master wel zichtbaar en ook te verwijderen maar bij aanmaken van een nieuwe logische partitie blijft er telkens zo'n 70Mb ongebruikt.

Is bovengenoemde nog te herstellen of dien ik gewoon een nieuwe harddisk aan te schaffen en hier verder geen energie in te steken? (de oppervlaktescan van de HD gaf overigens geen fouten aan)

Bij voorbaat dank voor uw reactie / advies.

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon een nieuwe HDD halen, na 6 jaar gebruik is er heel wat slijtage gebeurt. CHKDSK geeft voor niets al die "foute" foutmeldingen, dat is teken dat er wel iets aan de hand is. Anders kan je hem ook nog eens checken met de Hiren's boot cd, die is hier gratis te downloaden: http://www.hiren.info/pages/bootcd

Schijnbaar was de hdd niet leeg.
Anders kan het niet zo zijn dat de schijf te weinig ruimte had.
De vraag is hoe jij opnieuw installeert.
Ik doe altijd eerst opnieuw partitioneren.
En dan pas formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan