Melding : Disk C is not formatted bij recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

sneezesnoeze

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Hallo,

Mijn oude xp laptop start niet meer op.

Nu heb ik "hirens cd" (http://www.wintips.org/fix-windows-xp-registry-missing-corrupted-error/) gebruikt om op te starten zodat ik de data nog van mijn schijf zou kunnen halen.
Echter deze geeft de melding : "The disk in drive C is not formatted" Do you want to format it now ?

Nou nee.
Want de schijf is wel geformatteerd! en er staat data op ?

Wat kan ik doen om nog om deze data te bereiken ?

Hoi,
Als je met HirensBootCd opstart kun je eigenlijk nooit deze melding krijgen, immers de cd start op buiten Windows om m.a.w. zonder tussenkomst van je harde schijf.
Zorg dat je laptop als eerste van het cd station opstart, d.m.v van een speciale toets (meestal F11 of F10 trommelen tijdens de boot) of je bootoptie veranderen in het Bios (meestal F2).
Weet je zeker dat je cd bootable is?
Geef wat meer info hoe je precies te werk bent gegaan.

Laatst bewerkt:
Met Hirensbootcd kan ik de minixp van de Hirensbootcd starten.

Als ik dan in de minicxp de microsoft explorer start en de c:-schijf selecteer. Krijg ik deze melding.

Kijk ik bij Disk Management dan staat er voor de c-schijf het volgende

Volume Layout Type FileSystem Status
C:\ Partition Basic Healthy (Active)

Er staat dus niets bij fileSystem

Hoop dat dit de situatie verduidelijkt.

Zoals ik al aangaf, je moet opstarten vanaf de cd en niet met een opgestart besturingssysteem.

@Mik, er wordt opgestart v.a. de cd anders kun je niet MiniXP gebruiken die erop staat.

Welke melding krijg je als het notebook opstart want dat staat nergens.
Indien het alleen een deel van het register is dan kun je dat uit een herstelpunt halen met die MiniXP.

Is het de partitietabel, TestDisk staat ook op die Hirens boot cd.

Het is begonnen met het feit dat de laptop steeds overnieuw bleef opstarten.

De schijf was overvol en waarschijnlijk is er iets overschreven wat niet overschreven had mogen worden.
De laptop is ook al 8 jaar oud, dus ik hoop dat ik hem nog voldoende kan reanimeren om de data er af te halen.

Op dit moment is de fout melding
"Windows could not start because the following file is missing"
or corrupt:
<Windows root>\system32\hal.dll
Please re-install a copy of the above file

@Mik, er wordt opgestart v.a. de cd anders kun je niet MiniXP gebruiken die erop staat.
Ja, blunder van mij.
Het wordt tijd om m'n geheugen in de aftakelende hersenkwab te vernieuwen. :P

Alleen op HirensCD 10.6 staat Getdataback, een krachtig recovery programma.
Je moet kiezen voor NTFS of FAT-type.
Cd te downloaden op:
http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v106/
Zorg dat via USB een lege externe schijf van voldoende grootte hebt om de files heen te recoveren.
Getdataback heeft mij voor anderen ook vaker geholpen en trekt zich niks aan van die "format melding" de je had. Althans bij mij niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan