Melding draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanne.nl

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2005
Ik gebruik Windows XP Home Edition en ik heb een draadloos netwerk.

Elke keer als mijn laptop uit de slaapstand komt, wordt er naar het draadloos netwerk gezocht. Dat vind ik niet erg.

Wat ik wel erg vervelend vind, is dat als het netwerk wordt gevonden, vanuit het icoontje in de taakbalk de melding komt dat het netwerk gevonden is. Kan ik die melding uitschakelen?

Alvast bedankt!

Dat hij zegt Vebonden met... en de signaalsterkte (Geen-Uitstekend) aangeeft?
Dat geeft hij elke keer nadat er iets verandert. Wanneer de signaalsterkte beter wordt
verschijnt dit ook, maar dit heb je misschien nog nooit gemerkt omdat je computer
vaak op dezelfde plaats staat. Als hij uit de slaapstand komt verandert het ook: de
verbindig wordt actief. Deze melding kun je voor zover ik weet niet uischakelen.

Je kunt wel in je systeemvak rechtsklikken, en Meldingen aanpassen... kiezen.
Daar het pictogram van je netwerkverbinding op Altijd verbergen zetten. Let wel,
nu haal je het hele pictogram weg, waardoor de melding niet te zien is. Je ziet
het pictogram weer door op [<] te klikken.

Klinkt goed, dat ga ik proberen.

Het icoontje dus permanent verbergen, zodat ik de melding niet krijg. Maar als ik de status van het draadloos netwerk wil zien, dan kan ik het icoontje met [<] tevoorschijn halen en dan checken.

Bedankt!

Ik doe alle stappen goed, want het icoontje van het draadloze netwerk verdwijnt uit de taakbalk.

Vervolgens gaat de laptop in de slaapstand / stnadby-stand.

Maar elke keer als de laptop uit de standby-stand komt, verschijnt het icoontje weer EN krijg ik nog steeds die vervelende melding "Er is nu verbinding met Draadlozen netwerkverbinding."

En het icoontje is permanent terug!

Helaas, ik ben nog steeds terug bij af.

en dit

Hoi,

Probeer dit eens, klik rechts op het icoontje en kies voor 'netwerkverbindingen openen' daarna klik je rechts op 'draadloze netwerkverbinding' en vervolgens kies je eigenschappen. Nu zie je op het tabblad algemeen onder een of twee vinkjes staan, het onderste moet je uitvinken om de meldingen niet meer te krijgen.

Groetjes,
Danny

Helaas D@nny, het uitzetten van het vinkje waar jij op doelt "Meldingen weergeven als deze verbinding beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heeft", heeft geen effect.

En dat klopt, want het gaat ook niet om een melding dat er beperkte of geen verbindingmogelijkheden zijn.

De melding is juist, dat de verbinding WEL tot stand is gekomen.

Maar die melding hoef ik niet ELKE keer als de laptop uit standby-stand komt, te zien!

Is er hiervoor wel een oplossing?

Ballontips

Hoi Sanne,

Via onderstaande link kan je lezen hoe je ballontips kan uitschakelen.
http://www.winxptutor.com/balloontips.htm

Nadeel is wel dat je dan bijna alle ballontips uitschakelt maar dat sommige toch blijven terugkomen. Misschien een uittesten om te kijken of hij dan weg is.
Wel opletten natuurlijk omdat je in het register werkt!
Ofwel tweakUI downloaden, dit kan natuurlijk helemaal geen kwaad ivm foute registerwaarden.

Groeten,
Danny

Laatst bewerkt:
Helaas D@nny, het uitzetten van het vinkje waar jij op doelt "Meldingen weergeven als deze verbinding beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heeft", heeft geen effect.

En dat klopt, want het gaat ook niet om een melding dat er beperkte of geen verbindingmogelijkheden zijn.

De melding is juist, dat de verbinding WEL tot stand is gekomen.

Maar die melding hoef ik niet ELKE keer als de laptop uit standby-stand komt, te zien!

Is er hiervoor wel een oplossing?

Nog even dit; en als je het andere vinkje ook weghaalt? Of wil je toch het icoontje behouden?

Groeten,
Danny

Ik heb uiteindelijk maar het icoontje uit de taakbalk verwijderd. Daarmee houden ook de meldingen op. Maar het voelt wel aan alsof het kind met het badwater is weggegooid. Ik had immers wel het icoontje willen behouden om de status van het netwerk te kunnen zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan