Melding Fout bij Parseren !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
189
Hallo,

Telkens als ik mijn laptop opstart begint windows met de melding;

Fout bij het parseren van c:\windows\microsoft.net\framework\v2.0.50727\config\machine.config. Gelijk daarna krijg ik de melding Parser heeft fout 0xcoccee556 geretourneerd.

ALs ik op ok klik dan is de melding weg en werkt alles gewoon. Maar als windows (XP) opnieuw opstart komt deze melding weer naar voren.

Hoe krijg ik die melding weg ?

Groetjes,
Jolanda
 
kan je wle gewoon opstarten of helemaal niet?

en misschien even kijken in veilige modus als dat lukt
 
Hallo,
Ja ik kan wel normaal opstarten. ALles is gewoon hetzelfde behalve die foutmelding.
Opstarten in Veilige modus helpt niks. WAnt ik weet niet wat ik dan moet doen in veilige modus. Ik weet niet waar die melding vandaan komt en hoe ik die weg moet krijgen.

Groetjes,
Jolanda
 
heb je onlangs nog iets met je pc gedaan in de ban van iets installeren of verwijderen

probeer even te repairen met de windows cd ( doormiddel van de sneltoets R )
 
kijk ook even naar je windows updates misschien moet je service pack geupdate worden
 
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik een stroomstoring heb gehad waardoor de laptop uitgevallen is. Dat is 1 keer gebeurd.
 
repairen met de windows cd ??? Sneltoets R ?
WAar moet ik R intoetsen dan? Is me iets te onduidelijk allemaal.
En wat als je geen windows cd heb? Want het is een laptop waar windows al opzat toen ik hem kocht. Daar is geen cd bijgeleverd.
 
Hoe groot is de kans dat dit helpt?

Ik lees ook dat je een productcode nodig hebt en dat het mogelijk is dat Windows XP openieuw geactiveerd moet worden. Kan dit wel met een andere Windows XP cd dan dat er op mijn laptop zit? Gaat dit geen conflicten opleveren.
 
de code staat achter op je laptop

een cd is niet code gebonden

maak wel even een back upje van je bestanden op je laptop
het kan zijn dat er dingen afgegooid worden

zorg wel dat je de repair optie neemt en niet de herinstallatie

ik ga even verder zoeken voor je, voor als dit niet help
 
Hallo Bas,

Ja bedankt voor het helpen. Maar als ik zo zie dat ik back up moet maken en dat ie er dingen af kan gooien klinkt dat toch wel ingewikkelder dan ik dacht. Zo pc freak ben ik niet. Dus ik ga die windows repair niet proberen. Risico is voor mij te groot dat er dingen fout gaan.
 
ok nou dan zal ik eens even kijke wat ik nog meer kan vinde en missshien komen er in de tussentijd wel andere mensen op dit topic die ook ideeen hebben

heb je wle al de updates van windows gecontroleerd ?
 
Ja er zijn momenteel geen update meer die me laptop nodig heeft. Hij heeft gisteren geloof ik nog 13 updates binnengehaald.
Ik ga nu zelf even weg, ben er vanavond weer. Hopelijk komen er meer oplossingen.

Bedankt alvast,.
Jolanda
 
Als ik de link moet geloven van je foutmelding gaat het om een fout in je networkframe, heb jij bij de windowsupdate ook de "software-aanbevolen" updates geselecteerd? Misschien dat de update geen essentiële update is en daarom gisteren niet is gedownload en geinstalleerd.

Als ik foutmelding in google ga opzoeken vind ik niets dus behoorlijk apart geval, ik zou het er op gooien om je Networkframe te update-en...

Heb jij deze update al gedownload en geinstalleerd: KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 ???
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Bedankt voor je reacties.
Ik heb ccleaner geprobeerd en gedraaid. Na het draaien hiervan is het probleem niet opgelost. Alle updates zijn ook gedaan.

Ik heb NetFramework 3.5 gedownload. Hij lijkt het te gaan installeren volgens het balkje maar dan ineens komt de melding dat setup.exe niet uitgevoerd kan worden. Ik heb via meerdere sites 3.5 gedownload maar installeren lukt niet vanwege dezelfde melding. Vervolgens heb ik de bestaande framework via configuratiescherm verwijderd en dan alsnog 3.5 geprobeerd te installeren maar ook dit lukt niet. Nu staat er dus helemaal geen framework meer op me laptop. bij 3.5 zegt hij dat setup.exe niet kan uitvoeren.

Ik heb het gevoel dat ik nu steeds meer in de knoei ga zitten. Wat kan ik nu doen om alles weer normaal te krijgen zonder foutmeldingen.

Hopelijk weet iemand raad.

Groetjes,

Jolanda
 
En als je nu automatisch update's draait? dan moet Framework navoren komen...
 
hoe doe ik automatische updates ?
via startmenu zie ik windows updates, maar daar staan geen updates meer voor me klaar.
Mis ik een mogelijkheid ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan