• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Melding in Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy1

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Hallo allemaal,

Ik heb in een sheet een macro lopen. De eerste keer gaat het goed maar de volgende keren komt een een melding.
De macro moet als het goed is de waarden van cel A1:B25 kopieeren naar tabblad 2: cel H1:J25.
Als ik de macro uitvoert is Cel H1:J25 niet leeg. Dat hoort ook zo. De macro moet de cellen overschrijven.
Maar tijdens de macro krijg ik de melding:
"Wilt u de niet-lege cellen in het doelbereik overschrijven"
Nu moet ik met de hand op de knop JA drukken en dan gaat de macro weer verder.
Kan ik dat laatste omzijlen zodat de macro doorgaat?
En zo ja hoe?

Groet,
Tommy

Tommy1, Dit kan je uitzetten door gebruik te maken van de eigenschap 'DisplayAlerts' van het object 'application'. In je code wordt het dan zoiets
Code:
Sub...()

regels code...
[COLOR="Blue"]Application.DisplayAlerts = False[/COLOR]
zet dan hier die regel van het plakken
[COLOR="blue"]Application.DisplayAlerts = True[/COLOR]
rest van je code...

End Sub

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Dag Leo,

Waar kan ik die "DisplayAlerts" vinden?
Het zit niet bij eigenschappen.
Ik heb een nederlandse Excel.

Tommy

Tommy1, Ehhh.... Dit moet je in je VBA-codeblokje zetten. Dus niet ergens in je worksheet. Maar als ik het zo bekijk, heb je niet zelf de macro geschreven?

Groet, Leo

Leo,
Ik heb de macro gemaakt: Macro>macro opnemen>dan gedaan wat de macro moet doen>dan macro beeindigen.
Het is de eerste macro die ik gemaakt heb, dus je mag wel zeggen dat ik een amateur ben. Maar dat geeft toch niet? Ik ben al blij dat ik zover ben!

Tommy

Leo,
Ik heb de macro gemaakt: Macro>macro opnemen>dan gedaan wat de macro moet doen>dan macro beeindigen.
Het is de eerste macro die ik gemaakt heb, dus je mag wel zeggen dat ik een amateur ben. Maar dat geeft toch niet? Ik ben al blij dat ik zover ben!

Tommy
Tommy1, Het is juist grote klasse dat je het zelf aan 't proberen bent. Ga dan 'ns kijken in je code (als je in je worksheet staat druk je op ALT+F11) naar wat de recorder heeft opgenomen. Ergens zie dan iets staan van Selection.Copy en verderop iets van Selection.Paste. Nou moet je dus het 1e blauwe regeltje uit mijn voorbeeld boven de regel van het Paste zetten en de 2e er net onder.

En als het heel verwarrend voor je is, moet je maar ff je opgenomen code copieren en hier plaatsen (graag tussen code-tags = het knopje met het #)

Groet, Leo

He Leo,
Nu heb je het zo goed uigelegd dat het voor een amateur ook goed te doen is.

Heel erg bedankt,

Tommy

Dan nog graag even de vraag op opgelost zetten aub :thumb:

Sorry, was het vergeten op de vraag op groen te zetten.

Tommy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan