melding jdbgmr.exe virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik kreeg het volgende e-mail bericht:

Aan iedereen in mijn adresboek.
>
>Ik heb net ontdekt dat er een virus automatisch via mijn adresboek
>doorgegeven
>wordt. Het zit in de C:> schijf. Omdat jullie email-adres in mijn adresboek
>staat, heb je het virus waarschijnlijk ook in jouw computer.
>
>Het virus: jdbe.exe, wordt niet gevonden door Norton of McAfee antivirus
>programma's. Het kan zich 14 dagen rustig houden in je systeem, voordat er
>schade wordt veroorzaakt.
>
>Het wordt automatisch doorgestuurd naar alle adressen in je adresboek, of
>je nu mailt of niet.

Vervolgens moet je het zoeken op je schijf met de naam : jdbgm en dan verschijnt er een bestand (met het icoon van een beertje) en deze moet je verwijderen, daarna alles in je prullemand verwijdern

Wat moet ik doen ?? Verwijder ik dan misschien een belangrijk bestand van window-system ??

HOAX!!!!!!!!!

Laten staan het is een onderdeel van windows. Dat bericht is een hoax die reeds een hele tijd rondgaat.

groetjes

Deze blijft ook maar terugkomen.

Tryer, misschien kan je de volgende keer eerst even zoeken op het forum. Deze is al heel vaak langs geweest.

Anders zou het een keer met www.housecall.nl moeten proberen, deze site heeft mij ook wel eens geholpen terwijl norton ze niet zag, om de hoax's er uit te halen.

Laatst bewerkt:
Ik houd niet van deze manier over het net om het zo te stellen dat ik het niet begrijp. Ik heb dit ook gehad en had er baat bij. Housecall is een legaal iets dus wat is er mis mee om dit even te checken en er kan nog meer in zitten wat de andere virus checkers niet aangeven en ook Norton ziet ook niet alles. Housecall is zo'n hebbe dingetje dat het wel eens lukt. Begrijpen doe ik dit dus volkomen wat je bedoelt over die JBE.exe, baat het niet het schaat ook niet. Mij heeft het wel geholpen. Dit flauwekul gedoe slaat nergens op. Dat HOAX is volkomen onschuldig maar wel vervelend. Het is van mijn kant alleen een toevoeging en doe er je voordeel mee of niet.

Laatst bewerkt:
@humpe

Hoax
Een hoax is een leugen die door kwaadwillenden opgezet is en meestal door onwetenden verspreid wordt. Vaak gaat een hoax gepaard met ingrijpende oplossingen (zoals "verwijder het bestand anders zal het virus de gehele computer wissen").

Veel beginnende computergebruikers sturen dergelijke berichten naar elkaar door, omdat zij een hoax niet kunnen onderscheiden van een 'echte' beveiligingsgerelateerde melding (die door o.a. Anti-virus- en beveiligingsbedrijven uitgebracht worden).

Laatst bewerkt:
Geplaatst door humpe
Ik houd niet van deze manier over het net om het zo te stellen dat ik het niet begrijp. Ik heb dit ook gehad en had er baat bij. Housecall is een legaal iets dus wat is er mis mee om dit even te checken en er kan nog meer in zitten wat de andere virus checkers niet aangeven en ook Norton ziet ook niet alles. Housecall is zo'n hebbe dingetje dat het wel eens lukt. Begrijpen doe ik dit dus volkomen wat je bedoelt over die JBE.exe, baat het niet het schaat ook niet. Mij heeft het wel geholpen. Dit flauwekul gedoe slaat nergens op. Dat HOAX is volkomen onschuldig maar wel vervelend. Het is van mijn kant alleen een toevoeging en doe er je voordeel mee of niet.

Met checken is niets mis, maar het gaat hier om niets anders dan om een mailtje waarin beweerd wordt dat een volkomen normaal Windowsonderdeel een virus zou zijn. Het enige zinvolle wat je met zo'n mailtje kunt doen, is het weggooien.

Mijn excuses als je je beledigd voelde, maar aangezien jouw eerste bericht de indruk wekte dat jdbgmr.exe wel degelijk een echt virus is, zou dat bericht de vraagsteller gemakkelijk in verwarring kunnen brengen. Jij schreef immers:

Geplaatst door humpe
Anders zou het een keer met www.housecall.nl moeten proberen, deze site heeft mij ook wel eens geholpen terwijl norton ze niet zag, om de hoax's er uit te halen.

Jdbgmr.exe zal nooit door Housecall of welke virusscanner dan ook worden gevonden, en dat is maar goed ook aangezien het een gewoon onderdeel van Windows is dat je zeker niet moet verwijderen.

Laatst bewerkt:
@Humpe,
het onderstaande komt van www.virusalert.nl

Note VirusAlert:
Een hoax is een niet-ware viruswaarschuwing die meestal door veel onwetenden wordt doorgestuurd.
Stuur het bericht niet door en verwijder het uit uw mailbox!
Lees meer over een hoax op:
Wat is een hoax? (by VirusAlert)

=====de tekst van het e-mailtje==========================
>Beste Allemaal!
>Vrienden en bekenden en iederéén die in mijn adressenbestand voorkomt:
>
>Er is op dit moment een nieuw virus aangetroffen. Helaas ook op mijn computer.
>Dit virus wordt niet gedetecteerd door Norton en Mcafee.
>Of de e-mail virusscan van mijn provider.
>Het virus slaapt ongeveer 14 dagen voordat het je pc beschadigt, het wordt automatisch doorgestuurd naar de contacten in je adresboek, of je nu een e-mail
>verstuurt of niet.
>
>Hierbij een dringend advies om de beer te schieten.........
>
>Ga als volgt te werk:
>
>1 ga in windows verkenner naar EXTRA , ZOEKEN, BESTANDEN OF MAPPEN
>2 in het NAAM VENSTER schrijf je: jdbgmgr.exe
>3 in het "zoeken in" venster ga je naar DEZECOMPUTER
>4 nu klikken op ZOEKEN
>5 Het virus heeft een klein beertje als icoon voorde naam: jdbgmgr.exe
>OPEN DIT NIET !!!
>6 aanklikken met je rechter muisknop en verwijderen
>7 het gaat naar de prullenbak en verwijder het bestand of maak de prullenbak leeg.
>
>ALS JE HET VIRUS VINDT MOET JE ALLE ADRESSEN UIT JE ADRESBOEK WAARSCHUWEN, OOK AL HEB JE DE LAATSTE TIJD GEEN E-MAILS VERSTUURD, ZODAT ZIJ OP HUN BEURT OOK HUN CONTACTEN KUNNEN WAARSCHUWEN.
>
>Virus genaamd bugbear, de beer grijpt razendsnel om zich heen en is zeer gevaarlijk .
>Het virus kan creditcardnummers en andere vertrouwelijke gegevens stelen .
>Bugbear is moeilijk te herkennen en verspreid zich via E mail.
>Vervolgens spoort, zolang het in het systeem zit , Bugbear informatie op over
>betalingsverkeer zoals nummers van creditcards of codes en passwords die bij betalingen worden gebruikt.
>Het virus is zondag voor het eerst gesignaleerd en heeft zich al naar zo'n honderd
>landen verspreid.
>
>Insiders vrezen dat het virus speciaal met het oogmerk van diefstal is gemaakt en het zou afkomstig zijn uit Maleisië.
>Deze e-mail werd mij toegezonden en heb gelijk de raad opgevolgd.
>Hoe vervelend ik het ook vind,maar ik ben het virus ook tegengekomen in mijn computer.
>
>Ik hoop dat een ieder deze raad zal opvolgen.
>Hierdoor heb ik dus iedereen in mijn adresboek deze
>mail toegestuurd en gecheckt op de antiviruspagina,
>zie onderstaande link voor info
>
>http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=341&PHPSESSID=c2580cdda9dbfa2cebf7ec305d13f667

=====einde tekst van het e-mailtje==========================

Note VirusAlert:
Een hoax is een niet-ware viruswaarschuwing die meestal door veel onwetenden wordt doorgestuurd.
Stuur het bericht niet door en verwijder het uit uw mailbox!
Lees meer over een hoax op:
Wat is een hoax? (by VirusAlert)

Bedankt voor jullie informatie ik had een verkeerde naam ingetoetst van de hoax had een letter omgedraaid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan