Melding: Kan de toepassing niet juist initaliseren (0xc0000142)

• Onderwerp starter Onderwerp starter tac
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tac

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
Mijn probleem is hetvolgende.
Ik gebruik als anti-virusscanner Nod32. Ik wilde daarnaast het anti-spyware programma AVG gebruiken. Nu bleek dat dat ik AVG anti-virus Free had gedownload en geinstalleerd.

AVG anti-virus verwijderd.

Na het installeren van AVG anti-spyware krijg ik (bij het starten van dit programma) de foutmelding: "Kan de toepassing niet juist initaliseren (0xc0000142)". Het programma draait dus niet.

Nu heb ik gelezen dat dit het resultaat kan zijn van het feit dat er 2 anti-virus programma's naast elkaar hebben gedraaid.

Hoe te handelen??

Groet Martin.

Hallo,

CCleaner laten draaien. Helaas niet het gewenste resultaat.

Ook nog AVG anti-spyware en Nod 32 verwijderd. CCleaner gedraaid. AVG geinstalleerd..... Helaas zelfde melding.

Ik zou gewoon even in Start --> Configuratiescherm --> Software het programma AVG Anti-Spyware verwijderen als het daar nog staat en daarna anders even AVG Anti-Spyware opnieuw downloaden en installeren.

Als het dan nog niet lukt even RegCleaner draaien:

1) Ga naar deze pagina en download vanaf daar RegCleaner.

2) Dubbelklik na het downloaden op jv16_regcleaner.exe en installeer het programma.

3) Na het installeren wordt er een snelkoppeling naar RegCleaner op het bureaublad geplaatst. Dubbelklik hierop en wijzig de taal eerst naar Nederlands. Ga hiervoor naar
Options --> Language --> Select Language. Kies dan voor Dutch.rlg.

4) Nu het opschonen zelf: Ga naar bovenaan naar Extra --> Register opschonen --> Voer ze alle uit. Nu gaat RegCleaner scannen. Als het scannen klaar is, ga dan naar Selecteren --> Alles en klik daarna op Selectie verwijderen. En tot slot sluiten we RegCleaner door onderaan op Afsluiten te klikken.

Succes met dit alles!:thumb:

Hallo,

Met CCleaner inmiddels ook het register aangepakt. Van te voren AVG anti-spyware verwijderd en opnieuw opgestart.
Hierna getracht AVG opnieuw te installeren. Helaas wederom dezelfde foutmelding.

RegCleaner gedownload. Probleem bij het installeren hiervan. Foutmelding..... RegCleaner opnieuw geinstalleerd. Snelkoppeling op bureaublad aanwezig. Aanklikken geeft niets. Opnieuw opgestart. Aanklikken gaf openingsvenster met vraag te accepteren. Geaccepteerd. Programma start niet op................:mad: :mad: RegCleaner staat ook niet genoemd in de lijst verwijderen/aanpassen software bij configuratiescherm.

Nou weet ik het ook niet meer.

TweakNow RegCleaner geprobeert. Niet gevonden. Is ook niet verwonderlijk denk ik omdat CCleaner ook het register heeft gehad.

Groet Martin.

Laatst bewerkt:
Hallo Michael.

Na de installatie opnieuw Regclean ?

Nee, dat hoeft niet. Alleen even installeren over de huidige installatie heen.
Dus opnieuw downloaden en installeren zonder daarvoor iets te verwijderen.
Wel AVG Anti-Spyware daarvoor helemaal afsluiten.

Opnieuw geinstalleerd. Na finish probeert het programma op te starten waarna de bekende foutmelding opkomt. Vervolgens komt wederom ook de melding van Microsoft Windows: "AVG Anti-spyware werkt niet meer". (maar dat wisten we al...)
:(

Update:
Had het idee mijn probleem aan Grisoft voor te leggen. Bij Grisoft.com zag ik dat men onder support ook een form aanhield. Na enig zoekwerk leverde dit een topic op met mijn probleem. Wat blijkt nu:
"Simple answer. AVG Anti-Spyware & Anti-Rootkit are not compatible with Vista "

De vraag kan dus als opgelost worden beschouwd............................

Martin.

Laatst bewerkt:
Die regel is waar maar niet volledig, AVG Anti-Spyware kan wel onder Vista gedraaid worden.
Zie dit topic daarvoor.

We wisten niet dat je Vista gebruikt, we gingen uit van Windows XP.
Dat is ook de reden dat RegCleaner niet goed werkt.

Hoi Michael,

Bedankt voor je link. AVG werkt nu. Perfect :thumb:

Begrijp niet waarom ik deze topic zelf niet heb gevonden. Voorafgaand aan de vraagstelling alhier, eerst flink gegoogeld...

Nogmaals bedankt voor de medewerking.

Groet Martin.

Mooi dat het probleem is opgelost!:thumb:

Dan mag je de vraag rechtsonderaan van deze pagina nog even op Vraag is opgelost zetten.

Zelfde foutmelding

bij mij start word niet meer op ik heb al de bovenstaande handelingen uitgevoerd maar het baat niet. iemand nog een idee

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan