Opgelost Melding met rood uitroepteken "Download nieuwere versie van Windows"

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

keb

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
Ik heb een redelijk nieuwe PC met Windows 11 PRO.
Moederbooard ASUStek , intel i5-4430, 8 GB memory
De Windows versie is 22H2

Onder Windows Update verschijnt de melding "Download de nieuwere versie van Windows om up-to-date te blijven,
Service voor uw Windows-versie is beëindigd", voorzien van een rood uitroepteken.

Ik heb automatisch updaten aan staan. Veel drivers worden gewoon geupdate.
Ik ervaar geen problemen in het gebruik van de PC.

Twee vragen:
- Hoe kan de service van mijn Win11 Pro versie nu al beëindigd zijn?
- Hoe krijg ik die melding weg?

En hoe kom ik dan aan een gratis versie 25H2? (PC is nog geen twee haar oud)

Ik heb ook automatische update aan staan, maar toch zoek ik zelf geregeld naar nieuwe update's
Dus geen afwachtende houding, maar zelf geregeld laten zoeken naar update"s :cool:

?? i5-4430?? je bedoelt als in een processor uit 2013 en die niet ondersteunt wordt door Win 11.
Dat via een 'omweg' win 11 wel geïnstalleerd is maar dus daarvoor geen updates kan binnenhalen.
Realiseer je wel dat zodra je de hardware-eisen eenmaal hebt omzeild, dit bij elke nieuwe onderdelenupdate (dus jaarlijks) herhaald moet worden!

De 25H2 versie komt via Windows Insider.
De huidige versie, 24H2, kan je hier ophalen:

Als de pc van win10 naar win11 is geupgrade en de pc niet voldoet aan de MS-eisen voor win11, dan krijgt die pc niet automatisch de upgrades naar een nieuwere versie van win11.
Dan moet de upgrade naar een nieuwere versie weer met de hand gedaan worden, bijv met de "Rufus"-methode.
Hier heb ik beschreven hoe dat gaat: https://www.sr-pc-hulp.nl/Windows11upgraderufus.pdf

Ik kocht een nieuwe PC met Win11 eind oktober 2023.

De PC blijkt niet te voldoen aan de criteria voor de nieuwste updates van Win11.
Ik zal contact opnemen met mijn leverancier en hen (dringend) verzoeken om dit probleem kosteloos op te lossen (2 jaar garantie).

Mijn in oktober 2023 bij ScreenOn nieuw gekochte PC was uitgerust met een i5-4460 (eerder foutief 4430 vermeld).
Mijn leverancier komt nu met bijgevoegd antwoord en adviseert mij om Window11 handmatig te installeren.
Ik ben van mening dat een nieuwe PC niet met gedateerde (maar wel nieuwe) componenten samengesteld mag worden en het verkoopargument "uitgerust met Win11 PRO" moet betekenen dat de PC na aankoop nog zonder problemen 10 jaar moet meekunnen.

Wat is jullie mening?
Ik gebruik de PC voornamelijk voor Office-applicaties en Photoshop. Moet ik upgraden (wat dan?) of kan mijn PC nog een poos mee?

Reactie_ScreenOn.jpeg

Voor de update, zie #6.

Handmatig upgraden dus.
Hoe?
Dat heb ik in mijn reactie hierboven al aangegeven.

In deze video
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
wordt duidelijk uitgelegd hoe je kan updaten naar 25H2 en anders zoals rspchulp schrijft met behulp van rufus https://rufus.ie/nl/ Hier 2 laptops geupdated, 1 via flyoobe en 1 met behulp van rufus

ScreenOn...hmz even op hun site rondgeneusd, best wel een aantal pc's (met intel processor) tegengekomen waarbij deze niet voldoet aan de Win11 eisen, bij een heel aantal andere staat alleen i5 of i7 vermeld zonder processor serie en toch bij allemaal Win11 geïnstalleerd.
Enne 895 verschillende pc's op voorraad voor een klein bedrijf?
Niet een bedrijf waar ik echt vertrouwen in zou hebben.

Terug
Bovenaan Onderaan