• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Melding #N/B vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaxExcel

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Nadat ik eerst een rij formules heb laten rekenen wil ik de #N/B's vervangen door nullen, dit gaat goed als ik alles kopieer, speciaal plakken en dan waardes selecteren en vervolgens een zoek-actie doe waarin ik de #N/B vervang door een 0, maar zodra ik dit alles in een macro wil doen en de macro uitvoer dan zie ik op het eind toch overal #N/B staan ipv een 0, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Overigens heb ik Office 2003 waar dus de als.fout optie niet in zit.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu slechts een aantal velden met #N/B erin die vervangen moeten worden door een 0, de oplossing moet ik op kunnen nemen in mijn Macro, normaal gesproken doe ik zoiets met CRTL+F, vervangen #N/B door 0, maar als ik dat doe tijdens het opnemen van een macro en ik voer die later uit dan vervangt hij niks.
Testbestandje zit hierbij.

Stukje code van de Macro:
Range("C1").Select
Cells.Replace What:="#N/B", Replacement:="0", LookAt:=xlWhole, _
SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=False, _
ReplaceFormat:=False

Helaas vervangt hij niks.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In cellen kun je ook de ISNA() functie gebruiken. Zit ook in Excel2003 (Engelse versie). Je zal ongetwijfeld ook een Nederlandse term ervoor hebben (Is.NB o.i.d.?)

Je kan dan de fout direct in de cellen afvangen en niet via een macro. :thumb:

Bij mij werkt de code perfect, als ik "#N/B" vervang door "#N/A". Ik heb een Engelstalige Excel versie.

Wigi

In cellen kun je ook de ISNA() functie gebruiken. Zit ook in Excel2003 (Engelse versie). Je zal ongetwijfeld ook een Nederlandse term ervoor hebben (Is.NB o.i.d.?)

Je kan dan de fout direct in de cellen afvangen en niet via een macro. :thumb:

Inderdaad, ISNB()

Weet een van jullie wat de nederlandse functie hiervan is?

Alvast bedankt!

Dit IS Nederlands, in het Engels is het:

ISNA()

Wigi

Ik heb nu slechts een aantal velden met #N/B erin die vervangen moeten worden door een 0, de oplossing moet ik op kunnen nemen in mijn Macro, normaal gesproken doe ik zoiets met CRTL+F, vervangen #N/B door 0, maar als ik dat doe tijdens het opnemen van een macro en ik voer die later uit dan vervangt hij niks.
Testbestandje zit hierbij.

Stukje code van de Macro:
Range("C1").Select
Cells.Replace What:="#N/B", Replacement:="0", LookAt:=xlWhole, _
SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=True, SearchFormat:=False, _
ReplaceFormat:=False

Helaas vervangt hij niks.
Als je het toch nog met een macro wil doen ipv de isnb formule, gebruik dan #n/a in je macro in plaats van #n/b.

Gr.
Rutger

Welkom op het forum Rutger.

Kijk wel naar de datum van de topics, want deze is al van 2008, dus niet meer relevant.

Wigi

Welkom op het forum Rutger.

Kijk wel naar de datum van de topics, want deze is al van 2008, dus niet meer relevant.

Wigi
Integendeel, als je dit soort informatie zoekt via Google kom je juist vaak dit soort oude topics op diverse forums tegen, waarop mensen een vraag stelden, maar nooit antwoord kregen of misschien geen goed antwoord voor iemand anders. Daarom wilde ik dit toevoegen voor als iemand de komende jaren nog eens op zoek gaat naar een antwoord op deze #n/b vraag. Hij blijft namelijk altijd actueel.

Dit was namelijk voor mij ook de reden dat ik vanochtend op dit topic stuitte. Ik had nog nooit van dit forum gehoord, maar zal er nu wellicht actief gebruik van maken als ik ergens mee zit.

Hoe kan ik #N/B verwijderen als daar een formule staat, maar deze formule moet wel behouden blijven.

Hoe kan ik #N/B verwijderen als daar een formule staat, maar deze formule moet wel behouden blijven.
Stel dat de oude formule is: =VERT.ZOEKEN(B1;Blad2!A:B;2;0) dan wordt de nieuwe formule (inclusief ISNB):
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B1;Blad2!A:B;2;0))=WAAR;0;VERT.ZOEKEN(B1;Blad2!A:B;2;0))

Hij vervangt nu alle #N/B's door 0.

Of het nu wel of niet actueel blijft is een discussie op zich. Maar wij hebben liever niet dat er op topics die redelijk oud zijn nog gereageerd wordt.

Als de topicstarter al meer dan een jaar niet reageert zal het niet zo dringend meer zijn en mocht iemand anders hetzelfde probleem hebben stelt hij/zij zelf wel een vraag.

Daarom gaat het topic op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan